مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

دو تشکر به هاشمی بدهکاریم

طی دوهفته گذشته، هاشمی رفسنجانی یکی از نقاط عطف زندگی پرفراز و نشیب خود را پشت سر گذاشت. نقطه عطفی که می توانست به پرتگاه سقوط هاشمی منجر شود، اما با تقوا و درایتی که ایشان از خود نشان داد، نه تنها از پرتگاه دوری کرد، بلکه عزت و سربلندی را در این دنیا و ان شاءالله در آن دنیا را برایش رقم زد.


هرچند از عملکرد آقای هاشمی در جریان فتنه۸۸ دلگیر هستیم و هرچند عملکرد ایشان در دوره سازندگی را آغاز انحراف قوه مجریه از خط اصیل امام و انقلاب می دانیم، اما دو رفتار ایشان طی یکسال گذشته، به ما یادآوری می کند که دو تشکر و تبریک به ایشان بدهکاریم.

اولین تشکر و تبریک، را باید بابت واکنش معقول و قانونی ایشان به جریان دستگیری و حبس فرزندانشان در سال گذشته بگوییم. ارزش این برخورد وقتی روشن می شود که به یادآوریم برخی به اشتباه، برای مسئولان نظام، شانی بالاتر از مردم عادی قائل هستند و تصور می کنند رسیدگی به جرایم آقازاده ها با جرایم بچه های مردم عادی باید فرق داشته باشد. هرچند رفتار و عملکرد خود آقای هاشمی درباره آقازاده هایش در دهه۷۰ در ایجاد این تصور باطل سهم بزرگی داشته، اما با این حال باید از آقای هاشمی سپاسگذار باشیم که در سال۹۱، در مقابل دستگیری و محاکمه و حبس فرزندانش، سکوت اختیار کرد. نه قهر و نه اعتراضی و نه درشتگویی یا درخواستی غیرقانونی و دشمن شاد کن از ایشان سر نزد.

دومین تشکر و تبریک را باید بابت برخورد معقول و قانونی هاشمی به جریان احراز نشدن صلاحیتشان در انتخابات آتی بگوییم. احراز نشدن صلاحیت آقای هاشمی در انتخابات۹۲ برای خیلی ها غیر قابل تصور بود. چاپلوسی های برخی اطرافیان هاشمی هم که مثلا کاهش قیمت سکه در هفته گذشته را (که نتیجه کاهش قیمت جهانی طلا بود) را به دلیل ثبت نام ایشان نمایاندند نیز می توانست مانند سال۸۴ هاشمی را به اشتباه محاسبه بیندازد اما هاشمی۹۲ پخته تر از هاشمی۸۴ رفتار کرد و نشان داد این بار تحت تاثیر چاپلوسی ها قرار نگرفته است.

اگر با رای شورای نگهبان درباره صلاحیت هاشمی موافق باشیم یا نباشیم، باید اعتراف کنیم برخورد آقای هاشمی با این رای بسیار متواضعانه و اخلاقی بود به ویژه وقتی به یاد بیاوریم آقای هاشمی برای پیروزی انقلاب چقدر زندان رفته و ایثار کرده و بعد از انقلاب هم در مراحل مختلف تثبیت نظام و دفاع مقدس، چقدر زحمت کشیده است و بازهم به یاد بیاوریم در این دو هفته و در جریان بی اخلاقی های مبارزات انتخاباتی۴سال پیش، کسانی به آقای هاشمی تهمت و طعنه زدند که خودشان برای این انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده اند.

البته همه سیلی خورده های واقعی انقلاب، به قصد قربت الهی ایثار کرده اند و توقع مال و جاه و مقام ندارند اما این هم درست نیست که افراد جدید الورود، در نهی از منکر افراط کنند و حرمت پیشکسوتان را به راحتی بشکنند.

یادآوری به جوانان پرشور و فعال
شاید این نوشته برای جوانان عزیزی که در سنگرهای دفاع از انقلاب، به عنوان افسر جنگ نرم، عمار، بسیجی یا هر عنوان دیگر خدمت می کنند، سوال و تعجب ایجاد کرده باشد که چطور ما به عنوان اصولگرا از آقای هاشمی دفاع یا ایشان را تحسین می کنیم؟ پاسخ این است که کار خوب را باید تحسین کرد حتی اگر از کسی که از او دلگیر هستیم سر زده باشد و کار بد را باید تقبیح کرد حتی اگر دوست مرتکب آن شده باشد. عملکرد آقای هاشمی در سالهای سازندگی واجد انتقاد بود. به دلیل ترویج اشرافی گری، کم رنگ کردن ارزشهای اصیل انقلاب و دفاع مقدس، میدان دادن به آقازاده های قانون شکن، مماشات با فساد، میدان دادن به چاپلوسان، اجرای بی حساب توصیه های اقتصادی بانک جهانی و... . کسانی که سالهای دهه۷۰ را بخاطر می آورند بیاد دارند در آن زمان که آقای هاشمی دوران اوج قدرت و نفوذ بود، مدیر مسئول سایت الف به دلایل فوق به ایشان صراحتا اعتراض کرد.

عزیزانی که تحت عناوین بزرگ و مقدسی نظیر عمار، افسر جنگ نرم یا بسیجی فعالیت می کنند، نیک می دانند که تهمت زدن و توهین کردن، کار بسیجی نیست. چاپلوسی سردار سازندگی و استانداری دولت سازندگی در دهه۷۰ و توهین و تهمت به آقای هاشمی در سالهای اخیر، نشانه پستی و بی صداقتی است. بسیجی پست نیست، منصف و جوانمرد است.

نکته آخر: خواهشی از آقای هاشمی
در روزهای پس از ثبت نام آقای هاشمی، بسیاری از رسانه های ضدانقلاب، از ثبت نام ایشان به وجد آمدند و برای ضربه زدن انقلاب و آرمانهای امام و نظام اسلامی، جانی تازه گرفتند. پس از اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده، این افراد با تمام توان آقای هاشمی را به واکنش تند و هیجانی تشجیع و تشویق می کردند. خوشبختانه هوشیاری و تقوای آقای هاشمی، یکبار دیگر ضدانقلاب را ضایع و تحقیر کرد. در کنار ضدانقلاب رسوا و سخیف، وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به عملکرد شورای نگهبان به میدان آمد و با گستاخی از نتیجه بررسی صلاحیت ها در انتخابات ایران به شدت انتقاد کرد. هر چند آقای هاشمی حق دارند از نتیجه بررسی صلاحیت ها دلگیر باشند اما به ایشان پیشنهاد می دهیم و از ایشان خواهش می کنیم تصمیم اصولی و اسلامی خود در روزهای اخیر را تکمیل کنند و با پاسخی قاطعانه به گستاخی وزارت خارجه آمریکا، یک بار دیگر دل دوستداران انقلاب را شاد و دشمنان ایران اسلامی را ضایع و سرافکنده کنند. پیشاپیش متشکریم آقای هاشمی و از اینکه یکبار دیگر ضدانقلاب را مایوس و روسیاه کردید، صمیمانه سپاسگذاریم. ان شا الله رفتار این روزهایتان ذخیره آخرتتان باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد