مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

رفسنجانی دنبال انتقام ازما بود


در هفته گذشته آقایان هاشمی شاهرودی، عسگر اولادی، علی لاریجانی و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

مهمترین محور گفتگوها انصراف آقای هاشمی پیش از اعلام احراز صلاحیت ها بوده است.

برخی اطرافیان و اعضای خانواده آقای هاشمی رفسنجانی هم خواستار انصراف وی از کاندیداتوری بوده اند. خانم عفت مرعشی با توجه به وضعیت جسمی آقای هاشمی از حامیان انصراف وی بوده است.

با این وجود آقای هاشمی در صحنه ماند. مشرق در این باره نوشته است: پس از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی یک تیم فکری متشکل از صادق زیباکلام، عیسی کلانتری، مسعود نیلی، محمود حجتی و حمید رضا جلایی پور ماموریت یافته بودند به شبهات مطرح شده درباره هاشمی در رسانه ها پاسخ دهند.

سفرهای تبلیغاتی

اعضای ستاد هاشمی رفسنجانی معتقد بودند با توجه به بافت جمعیتی و حساسیت استان های قم، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران و آذربایجان شرقی، وی باید به این استان ها سفر کند.

آقای هاشمی تنها سفر به قم را پذیرفته و مقرر شد سفر به استان های دیگر را خاتمی و ناطق نوری انجام دهند. قرار بود در میتینگ ورزشگاه شیرودی تهران نیز آقایان ناطق نوری و خاتمی شرکت کنند.

فیلم تبلیغاتی

همچنین به دنبال انتشار اخباری درباره ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی، آقای هاشمی با این اقدام مخالفت کرده و گفته بود فیلم مرا یک مستند ساز ولو گمنام بسازد و تنها در آن آقایان خاتمی و ناطق نوری و سید حسن خمینی به همراه فرزندان چند سردار شهید جنگ صحبت کنند کفایت می کند.

واکنش برخی اصلاح طلبان به تاییدنشدن هاشمی

باوجود این برنامه ریزی ها، سن و سال بالای آقای هاشمی فرصت حضور در صحنه انتخابات را از او گرفت تا حتی بخشی از اصلاح طبلان را خوشحال کند.

در همین راستا، مرد خاکستری اصلاحات در واکنش به عدم احراز صلاحیت هاشمی گفته است: "از رد صلاحیت هاشمی ناراحت نشوید. اگر او رئیس جمهور می شد از همه ما انتقام سال های اصلاحات و مجلس ششم را می گرفت."

یکی از شهرداران اسبق تهران نیز در واکنش به کاندیداتوری هاشمی گفته بود ما نباید هاشمی را کاندیدای اصلاحات معرفی کنیم چون اگر او رای آورد با ما مشورت نخواهد کرد. اگر هم در انتخابات شکست بخورد او شکست خورده نه ما.

یکی از اعضای جبهه دوم خرداد هم ضمن مخالفت با حمایت این جبهه از هاشمی رفسنجانی گفته بود، جنس هاشمی حاکمیتی است نه اصلاح طلبی، ممکن است آمدن او به صحنه بازی نظام برای از صحنه خارج کردن اصلاح طلبان باشد. ما باید حضور هاشمی را تبدیل به فرصت خود نماییم.

البته برخی حامیان هاشمی رفسنجانی از بازی زیرکانه محمد خاتمی سخن گفته و معتقدند وی با به صحنه کشاندن هاشمی خود را از هزینه دادن در انتخابات کنار کشیده است. خاتمی از ترس رد صلاحیت نامزدی انتخابات را رد کرد و از هاشمی برای حضور دعوت به عمل آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد