مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

واکنش مجید انصاری به صحبت های امام جمعه مشهد و فیروزآبادی

عضو مجمع  تشخیص مصلحت نظام به اظهارات توهین آمیز روز گذشته امام جمعه مشهد در خصوص نامه فرزند امام خمینی به مقام معظم رهبری و سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شاد شدن مردم با اعلام نتایج تعیین صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، پاسخ داد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در این خصوص اظهار داشت: با کمال تاسف جناب آقای علم الهدی رعایت مقتضای مسئولیت و جایگاهی که دارند -یعنی امامت جمعه پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس- را پاس نمی دارند؛ در حالی که عدالت و احتیاط در گفتار و کردار از شرایط اولیه و الزامی سمت امامت جمعه است و علاوه برآن کسوت روحانیت که لباس تقوا و اخلاق و پیشوایی جامعه است نیز اقتضای این امر را دارد.

وی افزود: آقای علم الهدی با چه اطلاعاتی دختر بزرگوار امام خمینی سلام الله علیه را متهم به دروغگویی می کند و خاطره ای که ایشان از قول پدر بزرگوارشان نقل کرده اند را دروغ دانسته است؟ مگر آقای علم الهدی در این مورد با امام صحبتی داشته اند یا خاطره ای دارند که چنین بی محابا نسبت دروغگویی به این شخصیت برجسته علمی و فرهنگی که فرزند امام خمینی است می دهند؟ من از ایشان درخواست می کنم که بخاطر مسائل سیاسی بیش از این به اعتماد عمومی مردم به روحانیت لطمه وارد نکنند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ سوالی دیگر در خصوص اظهارات اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خوشحالی مردم از اقدام شورای نگهبان در زمینه احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: من تصور نمی کنم هیچ ایرانی علاقه مند به پیشرفت کشور و انقلاب از مخدوش شدن شناسنامه انقلاب یعنی آیت الله هاشمی خشنود شده باشد . نمی دانم آقای فیروز آبادی سخن از کدام ایرانی می گوید که از اقدام شورای نگهبان خوشحال است؟

وی تصریح کرد: حضور آقای هاشمی در انتخابات موجی از شعف و شادی را آنچنان در کشور ایجاد کرد که پیش بینی همه کارشناسان و حتی نظر سنجی مراکز تحت آقای فیروزآبادی حکایت از آن داشت که هاشمی بیش از 70درصد از آراء را به خود اختصاص خواهد داد. آیا ممکن است کسی از رد شدن شخصیتی در این حد از محبوبیت که در 15 خرداد امسال 50 سال از فعالیت بی وقفه فداکارانه او در جریان انقلاب می گذرد ، خوشحال شده باشد؟ همگان می دانند که آیت الله هاشمی از سال 1341 تا امروز 50 سال است که به طور بی وقفه، فداکارانه و شجاعانه خود را وقف اسلام و انقلاب و مردم عزیز این مرز و بوم کرده است و بارها تا پای جان و شهادت پیش رفته است و به حق لقب شناسنامه انقلاب به خود گرفته است.

انصاری یادآور شد: مجموعه امتیازات و توانایی ایشان درعرصه مدیریت و آگاهی به مسائل داخلی ، بین المللی و تجربه کم نظیرشان در هنگامه های دشواری و بحران، ظرفیتی در ایشان ایجاد کرده است که می تواند و می توانست در شرایط بسیار حساس کنونی که کشور در عرصه داخلی و بین المللی با چالشها و مشکلات متعددی روبه روست، گره گشای آنها به خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد  و همین قابلیتها و توانایی هاست که موجی از امید با ثبت نام ایشان سراسر کشور را فراگرفت و اقدام شورای نگهبان نقطه یأس و آب سردی بر همه این امیدها و امیدواری ها بود.

وی در پایان گفت: بهتر است که جناب آقای فیروزآبادی و دوستانشان و برخی جریانات افراطی صاحب رسانه از اقدامات بی ثمر و تفرقه انگیز که در  8 ساله گذشته با شدت هرچه تمامتر جریان داشته و با مردم هم سخن  و همگام باشند؛ نه در برابر مردم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد