مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

چرا محبوبیت هاشمی نزد مردم ماندگار است؟


هاشمی در مقطع فعلی از آبروی خویش برای نظام سرمایه‌گذاری نموده و صبور و استوار در مسیر خدمت به نظام و آرمان امام خمینی (ره) و رهبری گام برمی‌دارد و بیش از گذشته، محبوب امت است. تعلق روحی او به خداست و زبان حال او، سروده عارفی روشن‌ضمیر به‌نام عراقی است که گفت و سرود: به کدام مذهب است این؟ به کدام ملت است این؟/ که کُشند عاشقی را که تو عاشقم چرایی؟...

آیت‌ا. . . هاشمی‌رفسنجانی از معدود چهره‌های شناخته‌شده نظام است که بیش از همه مورد تخریب و تهمت واقع شده است. در یک تبارشناسی کلی از تخریب‌کنندگان این مجتهد سیاسی و سنگ‌صبور چهره‌های مبارزاتی کشور، با دو طیف درون و برون نظام مواجه می‌شویم. شکی نیست که سال‌هاست افراد و جریانات خارج از جبهه انقلاب اسلامی به‌دلیل دشمنی با نظام و مکتب فکری ولایت و رهبری، در تخریب چهره‌های انقلابی به‌ویژه      آقای هاشمی از هیچ چیز فروگذار نبوده و نیستند.


در این میان آن‌چه غیرقابل انکار است، آن‌که دشمنان نظام هنگامی که دریافتند از طریق نیروهای آرم‌دار و شناخته‌شده خود نمی‌توانند به اهداف شوم و شیطانی خود دست یابند، توان بیشتر خویش را به داخل معطوف داشتند تا از جهل، ساده‌انگاری، افراطی‌گری و روحیه عدم انصاف برخی افراد به‌شکل ابزاری استفاده کنند و اگر همه حرکت‌های سیاسی‌کارانه و تخریبی جریانات فعال بر علیه این چهره خدوم را بررسی نمائیم، با اسناد بسیاری مواجه خواهیم شد که نشان می‌دهد در پشت صحنه این تخریب‌های خطرناک، دشمنان اصلی انقلاب قرار دارند و متحجران و عوامل افراط، به‌معنای واقعی کلمه، ابزاری بیش نیستند.

با کمترین دقت در پروژه‌سازی دشمنان نظام در داخل آن‌هم در چند روز باقی‌مانده به انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، شاهد تخریب سازمان‌یافته و مهار گسیخته‌ای علیه آقای هاشمی هستیم و اوج تخریب و تهمت زمانی آغاز شد که آیت‌ا. . . هاشمی فرمود: «من نگفته‌ام که کاندیدا نمی‌شوم»؛ و هنگامی که به‌قول خود، آبروی خویش را در کف دست نهاد و برای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری، به وزارت کشور رفت و ثبت‌نام کرد، جریان اقتدارگرا و چهره‌هایی هم‌چون نماینده افغانی‌تبار شهرمان در تخریب وی، از هیچ چیز فروگذار نکرده و متعصبانه و متحجرانه، راهی را رفتند که دشمنان فتنه‌گر آن را طالب بودند در حالی‌که اینان بهتر از هر کس دیگر، می‌دانستند که هاشمی سمبل عقلانیت و منطق در ساحت سیاسی ایران است و بازگشت او به قدرت، سبب تقویت رهبری و برون‌رفت از چالش‌های پیش روی نظام از راه تدبیر و عقل می‌باشد.

در هر حال، حضور یک‌هفته‌ای آقای هاشمی در عرصه انتخابات و ثبت‌نام ایشان، امید و نشاط مردم را سبب گردید و فضای یخ‌زده سیاسی کشور را رنگ‌وبوی دیگری یافت و رأی‌آوری هاشمی و بازگشت او به عرصه اجرایی کشور آن‌هم با رأی بالای مردم، ورد زبان‌ها شد و این همان چیزی بود که حضرات ناکارآمد و چسبیده به قدرت را نگران نمود و به تکاپو واداشت و خبرسازی‌های دروغین اوج گرفت. در چنین شرایطی بود که اعلام عدم احراز صلاحیت آیت‌ا. . . هاشمی‌رفسنجانی، قلب و روح بسیاری از علاقه‌مندان به نظام را آزرد تا جایی‌که عزیزی افسرده و ناراحت، به‌طنز می‌گفت: «بهتر از این بدتر نمی‌شد؟!».

علیرغم تلخی حوادث، تخریب و توهین که امتحان بزرگی برای آقای هاشمی و حامیان او بود، چیزی که سبب مسرت و دل‌گرمی است این که در همان ساعات نخستین اعلام خبر عدم احراز صلاحیت وی، یکی از اساتید والامقام حوزه مبارکه قم به بنده گفت: «سلام گرم و صمیمانه مرا به آیت‌ا. . . هاشمی‌رفسنجانی اعلام و از قول من به او بگویید: «صبور باشید که خدا با صابران است»». بزرگی از عزیزان انقلاب در تماس با ایشان            گفت: «حاضر است عبادات پنجاه ساله خود را با این جمله او عوض کند که گفته بود: «اعلام انصراف را خیانت به ملت ایران می‌دانم»». آیت‌ا. . . موسوی‌اردبیلی از مراجع عظام تقلید، خطاب به این کاندیدای رد‌صلاحیت‌شده در نامه‌ای محبت‌آمیز و عاطفی نوشت: «بر خود لازم می‌دانم از فداکاری و اقدامات خیرخواهانه شما تشکر نمایم. نامهربانی‌ها و تنگ‌نظری‌ها چیزی از قدر و منزلت شما نمی‌کاهد. خدمات شما در خاطر و نگاه ملت شریف ایران خواهد ماند و اجر شما نزد خداوند علیم و خبیر محفوظ است». فرزند آیت‌ا. . . جوادی‌آملی، آقا مرتضی عزیز، اعلام کرد: «آقای هاشمی، شما نه تنها قهرمان بهرمان هستید بلکه پهلوان ایران نیز هستید. از سر صدق و ارادت به شما درود می‌فرستم».

دیگر بزرگان نظام نیز از طرق مختلف، اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی توأم با شرح صدر بی‌نظیر او را ستودند و موضع‌گیری‌های سازنده و ناشی از تدبیر و عقلانیت اخیر او را نقطه عطف و سرفصل ماندگار حیات معنوی و سیاسی او ارزیابی نمودند. به‌ویژه که آیت‌ا. . . هاشمی، در پیام امیدبخش و وحدت‌آفرین خود خطاب به نخبگان دل‌سوز و ملت ایران نوشت: «اگر اعتلای کشور و عزت و رفاه ملت در سایه نظام اسلامی هدف اعلا و آرزوی ماست که چنین است، رواست در این راه مشکلات و تلخی‌ها ما را از ادامه این راه مقدس بازندارد زیرا برای حفظ نظام مقدس و ملت و کشورمان، تحمل سختی‌ها و بی‌حرمتی‌ها شیرین است».

                     در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم               سرزنش‌ها گر کند خار مغیلان غم مخور

  و چه زیباست که این همه ابراز عواطف به آیت‌ا. . . هاشمی‌رفسنجانی و نامه‌های صبیه امام خمینی (ره)،          آقا سید حسن (فرزند مرحوم احمد خمینی) و یادگار امام راحل، فرزند شهید مطهری و. . . هم‌زمان است با سالگرد ترورو نافرجام ایشان به‌وسیله گروه فرقان، گروهک افراط‌پیشه دین‌نما که پس از ترور آیت‌ا. . . مطهری، هاشمی را هدف گرفتند و امام عظیم الشأن و راحل در پنجم خرداد ماه سال ١٣٥٨ در پیامی فرمودند: «جناب حجت الاسلام، مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز، مرحوم مدرس که به امر رضا خان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضا خان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. . .؛ من به آقای هاشمی، فرزند برومند اسلام تبریک می‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت پیش رفت و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای متعال خواستارم».

  سند روشن سلامت و دوام خدمت آقای هاشمی که مطالبه امام خمینی (ره) بود را رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم‌سنگر هاشمی بعدها و در دوران ریاست جمهوری ایشان، چنین بیان کرد: «خدا را شکر که اراده و رأی ملت عزیز بار سنگین امانت و مسئولیت الهی را بر دوش توانای مردی بزرگ از فرزندان اسلام و حواریین امام عظیم الشأن، عالمی مجاهد و فقیهی اسلام‌شناس و سیاست‌مداری هوشمند و مدیری درد آشنا قرار داد. شخصیتی که پرونده تلاش در راه خدا و مجاهدات او برای حاکمیت دین و اعتلای کلمه اسلام حتی پیش از نخستین روزهای آغاز نهضت باز و سرگذشت رنج‌ها، سختی‌ها و فعالیت‌های کم‌نظیر او در راه خدا را در خود گنجانده است. چهره موجهی که به برکت حرکت در صراط مستقیم انقلاب، همواره امین امام خمینی (ره) و محبوب امت بوده، امروز رئیس جمهور ما از نظر من که سالیان متمادی است ایشان را می‌شناسم، یک مجتهد واقعی است. این‌هم از برکات خدا بر ماست. ما رئیس جمهوری داریم که از لحاظ دروس حوزوی، یک مجتهد و از لحاظ تفکرات اسلامی، یک متفکر سطح بالا و با سوابق فراوان است».

باچنین سابقه درخشان و توان‌مندی‌های اظهارشده از سوی رهبری در خصوص آقای هاشمی، باید گفت هر چند که شخص ایشان نه تنها ناراحت و متعرض نیست بلکه مسرور و خوشحال نیز هست. او در مقطع فعلی از آبروی خویش برای نظام سرمایه‌گذاری نموده و صبور و استوار در مسیر خدمت به نظام و آرمان امام خمینی (ره) و رهبری گام برمی‌دارد و بیش از گذشته، محبوب امت است. تعلق روحی او به خداست و زبان حال او، سروده عارفی روشن‌ضمیر به‌نام عراقی است که گفت و سرود:

              به کدام مذهب است این؟ به کدام ملت است این؟              که کُشند عاشقی را که تو عاشقم چرایی؟

              بـــــه قمارخــــانه رفتم، همــــه پاک‌باز دیدم              چـــو به صومعه رسیـدم، همه زاهد ریایی

               در دیـــــر می‌زدم من که یــــــکی ز در درآمد            که درآ درآ عراقی، که تو خاص از آن مایی

آری هاشمی، شخصیتی است که امروز راست‌قامت بر در خانه معشوق حقیقی خویش ـ خداوند ـ ایستاده و صبور و آرام، می‌داند که: «إِنَّ اللّه مَعَ الصَّابِرِینَ؛ خدا با صابران است».

                                                                                                   صدق الله العلی العظیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد