مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

محمد هاشمی و مجید انصاری سخنگوی اصلاح طلبان شده اند!


محمد هاشمی در آخرین اظهارات خود به سیاست های جاری طیف منتسب به هاشمی رفسنجانی به بهانه عدم احراز صلاحیت برادرش اشاره کرد.

عدمِ در نظر گرفتن معاون اول دولت اصلاحات به عنوان کاندیدای اصلاح طلب با هدف حذف نام اصلاح طلب و شکست آرا در انتخابات از سوی ایشان مشهود به نظر می رسد.

کسب مشروعیت اجباری برای خاتمی نیز در کنار این مواضع گزاره ای است که از ائتلاف شکست خورده اصلاح طلبان برای نقش آفرینی در انتخابات خبر می دهد.

مشروح آخرین نوشته محمد هاشمی در راستای موارد مذکور به شرح زیر است:

همۀ آنچه در طول ماه های منتهی به روز ثبت نام ایشان، از نزدیک شاهد بودم جملگی حاکی از آن بود که طیف وسیعی از آحاد مختلف مردم کشور اعم از بزرگان دینی، نخبگان سیاسی، تولیدکنندگان و کارگران، کشاورزان، دانشجویان و ... در اجماعی کم نظیر از آیت الله هاشمی درخواست حضور در انتخابات را داشتند و شدّت و اجماع همین خواسته ها هم بود که ایشان را در آخرین لحظات و علی رغم میل باطنی مجاب به ورود به صحنه انتخابات کرد.


پیش بینی های متفاوتی از تاثیر ورود ایشان به صحنه انتخابات وجود داشت که قریب به اتفاق آنان حکایت از تاثیر بسیار مثبتی داشت ولیکن باید اذعان کرد که آنچه در آن ساعات تاریخی و فراموش نشدنی به وقوع پیوست بسیار فراتر از پیش بینی ها و حاکی از وقوع یک اجماع حداکثری در طبقات مختلف اجتماعی برای حضور ایشان در راس مدیریت اجرایی کشور بود.


درباره وضع پیش آمده امروز نیز همانطور که ایشان فرمودند«من با آگاهی از موانع و ناملایمات تنها بخاطر آنکه شرمنده مردم و تاریخ نباشم و به سهم خود قدمی در خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری برداشته باشم پا به عرصه گذاشتم و امروز نیز از این تصمیم کاملاً راضی ام و بر این نعمت نیز خدای را شاکرم»، تکلیف ایشان در برابر آنچه انجام داده اند کاملاً روشن است و روز گذشته نیز دوباره تاکید فرمودند: که اگر به گذشته هم برگردیم، دوباره می آمدم.


آقای هاشمی درباره کاندیداهای حاضر نیز تاکنون هیچ اظهار نظری در مورد حمایت از هیچ فردی نداشتند و نقل قول هایی که از سوی ایشان درباره حمایت از فردی خاص بیان می شود صحت ندارد. آنچه که تاکنون هم از سوی اصلاح طلبان اعلام شده این است که این جریان در انتخابات آتی کاندیدایی ندارد. چرا که آقای مجید انصاری هم چند روز پیش اعلام کرد که اصلاح طلبان دو کاندیدا در انتخابات داشتند، یکی آقای خاتمی که ثبت نام نکردند و دیگری آقای هاشمی که اینگونه شد؛ لذا اصلاح طلبان دیگر کاندیدایی ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد