مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

دبیرکل موتلفه: هاشمی کاندیدای معمولی نبود


روزنامه شرق در گفت و گویی با محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه نوشت:
آقای هاشمی هم به‌مانند هر کاندیدای دیگری با علم بر این مساله ثبت‌نام کرده بود که صلاحیتش باید توسط شورای نگهبان احراز شود. خب! همان‌طور که صلاحیت خیلی‌ها رد شد، هاشمی‌رفسنجانی هم نتوانست مجوز حضور در انتخابات را به دست بیاورد. باید گفت که این اتفاق، اتفاقی غیرعرف نیست و به همین دلیل تاکید این است که همه تایید نظر شورای نگهبان را اصل بدانند تا خدای ناکرده فضای انتخاباتی مخدوش نشود. کشور شرایط حساسی را پیش روی خود می‌بیند و باید همه دست در دست هم بدهیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود. پس تکرار می‌کنم که رد‌صلاحیت هاشمی را باید اتفاقی طبیعی بدانیم. 


رد ‌صلاحیت هاشمی در شرایطی صورت گرفته که فقهای شورای نگهبان با بررسی جوانب به این نتیجه رسیده‌اند که آقای هاشمی بهتر است در انتخابات حاضر نشوند. اینکه گفته می‌شود صلاحیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حتما باید برای انتخابات ریاست‌جمهوری تایید می‌شد، نمی‌تواند مبنای قانونی داشته باشد. 
واقعیت موجود و غیرقابل انکار این است که آمدن یا نیامدن هاشمی یک آمدن یا نیامدن معمولی نیست. با این وجود باید از کنار این مساله گذشت که انتخابات روند طبیعی خود را طی کند تا بتوانیم از این طریق در خلق حماسه سیاسی موفق باشیم. 
انتظار از هاشمی و همچنین طرفدارانش این است که با تکیه بر قانون واکنشی منطقی به رد‌صلاحیت اعلام شده نشان بدهند، حتی اگر ردصلاحیت شده، شخصی چون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد