مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

در سیاست شعار مقاومت می دهیم اما در اقتصاد از مقاومت اثری نیست

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شعارهای سیاسی در کشور با عملکرد اقتصادی همسان نیست در شعار سیاسی شعار مقاومت می دهیم اما در اقتصاد مقاومتی در کار نیست.

آفتاب: حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری به عنوان چهارمین کاندیدایی که در مناظره کاندیداها به قید قرعه مورد سوال قرار گرفت در پاسخ به این سوال که نگاه برنامه و شاخص دولت شما برای گسترش و اندازه گیری عدالت اقتصادی چه خواهد بود گفت: عدالت اقتصادی به این معناست که هرچیزی در جایگاه خود قرار بگیرد.

وی افزود: اولین مساله مساله تولید است که بتوانیم تولید را در جایگاه خود قرار بدهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: ما امروز می بینیم در شرایطی هستیم که به جای آنکه به تولید داخلی توجه کنیم به واردات و مسیر واردات روی آوردیم این بزرگترین بی عدالتی است. عدالت این است که در شرایط فشار دشمن بتوانیم در داخل به تولید کمک کنیم و فضا را بهبود ببخشیم و بتوانیم تولید داخلی خود را افزایش داده و از مقدار واردات بکاهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شعارهای سیاسی با عملکرد اقتصادیمان سازگار نیست. در شعار سیاسی شعار مقاومت می دهیم اما در شعار اقتصادی در مقام عمل مقاومتی در کار نیست و ما باید برنامه ریزی کنیم و در شرایطی که باید سیاست اقتصادی با سیاست سیاسی ما کاملا منطبق باشد و در یک مسیر قرار گیرد این دو مسیر کاملا از هم جداست.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز در بخش اقتصاد به نوعی با واردات و دست دراز کردن به سوی بیرون احساس نیاز می کنیم اما در سیاست اعلام بی نیازی می کنیم.

وی تاکید کرد: امروز ما می بینیم که تعداد زیادی در جامعه ما وجود دارد که این بیکاری شاخصه ای برای بی عدالتی است و حتی شاخص هایی که معروف هستند مانند ضریب جینی؛ امروز می بینیم که در اعلامی که بانک مرکزی کرده است بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها دو دهک بالا و دو هک پایین در جامعه تا حدی سود برده اند و 6 دهک وسط در فشار قرار گرفته اند.

روحانی تصریح کرد: ما اکنون می بینیم که کارخانه کفش ملی که یک روزی جز افتخارات ما در کشورهای همسایه بود امروز تبدیل به انبار ماشین سایپا شده است و یا اینکه پارس الکتریکی که یک روز افتخار این منطقه تبدیل به لانه کبوترها شده است این امر نشان می دهد که عدالت بین نیازها وعملکرد واقعی دولت وجود ندارد.

پس از اظهارات محسن رضایی در پاسخ به سوال چهارم مناظره، هفت کاندیدای دیگر به اظهارات وی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مناظره و در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی هفت کاندیدای دیگر گفت: نکاتی که دوستان فرمودند هر کدام بعدی از مسئله بود، در بحث عدالت باید به مسئله رانت و فساد اشاره کنیم که متاسفانه در سالهای اخیر بیشتر با آن مواجه بوده ایم.

وی افزود: مسئله فساد اقتصادی موضوعی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کرده اند و حال آنکه عدالت آن فرصت برابر برای کل مردم است که شامل کل اتباع ایرانی و همه اقوام، مذاهب و زن و مرد می شود که باید این فرصت برابر برای همه آنها به وجود بیاید.

روحانی خاطر نشان کرد: در بعضی از بخش ها باید قانون اساسی مخصوصا فصل سوم قانون اساسی را به خوبی اجرا کنیم که این عدالت هم می تواند عدالت اقتصادی یا فرهنگی و هم اجتماعی باشد.

وی تاکید کرد: در بحث عدالت اجتماعی باید بحث حمایت از محرومین را در اولویت خود قرار دهیم، مسئله آنهایی که حقوق ثابت دارند مانند کارمندان و کارگران که در فشار بیشتری هستند و همچنین زنان که بیکاری در بین آنها بسیار زیاد است باید در اولویت قرار گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه 66 درصد افراد بین 20 تا 29 سال زنان امروز جزو افراد بیکار در جامعه هستند بیان کرد: عدالت باید در تمام امکانات کشور مشاهده شود و یکی از راههای آن این است که در امکاناتی که در کشور به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و... وجود دارد؛ همه احساس کنند که به طور برابر از این امکانات استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل تمرکز زدایی است که امروز استانها احساس می کنند برای اداره استان خود و تصمیم گیری توان دارند اما متاسفانه این امکانات در تهران متمرکز شده و باید بار را از دوش تهران برداریم و بتوانیم امکانات و اختیارات بیشتری را به استانها واگذار کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد