مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

هشدار مهم امام(ره) به شورای نگهبان +عکس


 ایشان در نامه ای که در خردادماه سال 1367 خطاب به فقهای شورای نگهبان نگاشته اند، تذکری داده اند که می تواند همچنان هشداری باشد برای همه دلسوزان انقلاب: «حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‏ای ها همه چیزتان را نابود کرده‏اند. من به شما آقایان علاقه‏مندم ولى لازم مى‏دانم گاهى که مسئله‏اى را مى‏بینم تذکر دهم‏.» (صحیفه امام، جلد‏21،صفحه613 )

در سال های ابتدایی انقلاب یکی از سئوالاتی که برخی از اذهان را به خود مشغول ساخته بود، چگونگی قضاوت درباره افرادی بود که سابقه انجمنی بودن داشته اند. چرا که حضور برخی از آنان در عرصه مدیریتی کشور به وضوح دیده می شد. از نظر شهید هاشمی نژاد انجمنی های پس از انقلاب به سه دسته تقسیم می شوند:

 

1-همراهان و خدمتگزاران به جمهوری اسلامی


2- افراد خوبی که بینش سیاسی ندارند و به مرور باید اصلاح شوند.


3-آنانکه همچنان به همان تفکرات گذشته انجمن پایبند بوده و حال درصدد مخاصمه با نظام هستند.

 

ین زمینه می گوید: «در مورد انجمن باید بگویم که افراد انجمن را باید با خط انجمن جدا کرد. افرادی که با آن ها در ارتباط بودند و یا در ارتباط هستند، مجموع این ها را من به سه بخش تقسیم می کنم. یک بخش آن هایی که الآن در انقلاب هستند و و دنبال امام هم بوده و هستند و در این مسیر راهشان را ادامه می دهند. و تعدادی از این ها را هم من در جبهه دیدم که کارهای بسیار با ارزشی هم انجام می دهند. این ها در خط مردم هستند و به طوری هم که شنیدم تعدادی از آن جمعیت و انجمن جدا هم شده اند. یک دسته افرادی هم هستند که صادق و خوب هم هستند ولی متأسفانه به علت این که در خط انجمن بوده اند، بینش انقلابی و سیاسی، متأسفانه ندارند. می شود با آن ها کار کرد و می شود با آن ها صحبت کرد و به آن ها بینش داد و از وجودشان استفاده کرد. وقتی می گوییم بینش انقلابی این چیزی نیست که الآن بنده تصمیم بگیرم یکدفعه بشوم انقلابی.

 

نه، یک تفنگ دست من بدهند هدفی هم قرار بدهند، بگویند تیراندازی کن، همه خصوصیات را هم بگویند ولی اینطور نیست که وقتی من تیراندازی کردم تیرانداز ماهری باشم. نه، ممکن است وقتی تیراندازی کردم به جای هدف به پشت سرم بزنم و یا به جای دیگر. آنقدر باید تیراندازی کنم تا بشوم تیرانداز، چه برسد به اینکه مسئله انقلاب مطرح باشد. خب این ها [یعنی گروه دوم] صداقت دارند و می شود اگر با تک تک این ها یا تعدادی از آن ها کار شود، می شود بینش انقلابی به آن ها داد و از آن ها بهره برداری کرد ... یک دسته که دسته اقلیتی هستند متأسفانه در آن خط انجمن اند. خط انجمن همان که سابقاً وجود داشت.» (روزنامه خراسان،30/8/1360)

 نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‏ ای ها همه چیزتان را نابود کرده‏ اند

نکته مهم آن که در طول سه دهه ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، برخی از عناصر دسته سوم انجمن، مکّارانه خود را در چهره گروه اول معرفی نموده و در پست های مختلف مملکتی نفوذ کرده اند که صدا و سیما و آموزش و پرورش از جمله این نهاد ها هستند. شهید هاشمی نژاد در همین سخنرانی به فعالیت آنان در صدا و سیما اشاره کرده و می گوید: «قطب زاده تعدادی از این ها را در رادیو و تلویزیون آورده بود.»

 

جالب آن که حضرت امام در زمانی که بسیاری از مسئولین رده بالای نظام فعالیت های انجمن حجتیه را تعطیل می پنداشتند، همچنان مسئولین را از خطر آنان برحذر می دارند. ایشان در نامه ای که در خردادماه سال 1367 خطاب به فقهای شورای نگهبان نگاشته اند، تذکری داده اند که می تواند همچنان هشداری باشد برای همه دلسوزان انقلاب: «حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‏ای ها همه چیزتان را نابود کرده‏اند. من به شما آقایان علاقه‏مندم ولى لازم مى‏دانم گاهى که مسئله‏اى را مى‏بینم تذکر دهم‏.» (صحیفه امام، جلد‏21،صفحه613 )

 
همچنین امام راحل در منشور روحانیت (۶۷.۱۲.۳ )  نیز چنین هشدار می دهند: دیروز حجتیه ای ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اغتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی تر از انقلابی شده اند. ولایتی های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می خورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد