مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

حسن روحانی: شوراها زیربنای تحقق دموکراسی در کشور هستند

حسن روحانی: شوراها زیربنای تحقق دموکراسی در کشور هستند

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که نقش شوراها در تبیین و بهبود امور شهری چیست گفت: شوراها  زیر بنای تحقق دموکراسی در کشور هستند و می توانند اعتلای شهرها را با توجه به نیاز و فرهنگ هر شهر فراهم کنند.ما در تمام کشونیاز داریم تا شهرهایمان را به  گونه ای مهیا سازیم تا مردم بتوانند از هوای پاک، فن آوری، رشد ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری بهره مند شوند.

به گزارش آفتاب، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این نکته که شاد زیستن و شاد بودن از حقوق ملت ایران است، افزود: شورای شهر وظیف دارد فشارها را بر روی مردم کم کند چراکه شهری اسلامی و قرآنی باید فشارزدا باشد.

روحانی افزود: یکی از نگرانی های ما در شهرها وضعیت دانشجویان و جوانان است. فراهم آوردن رفاه و شرایط مساعد برای جوانان در جهت دادن به هیجانات آنها و دوری جستن از خلاف و پناه بردن به کشورهای بیگانه از وظایف شورای شهر است.

وی گفت: توجه به مساله سالمندان و امور زنان هم ابعادی است که نمایندگان محترم شوراها باید بیش از گذشته به آنها بپردازند.

روحانی با بیان اینکه برخی از نقاط شهر تهران بسیار زیباست اظهار داشت: الگو برداری از نکات مثبت شهر تهران و همچنین سایر شهرهای زیبا و پیشرفته جهان می توان از راهکارهای مناسب برای پیشرفت و آبادانی شهرها باشد تا محیطی آرام و امن برای مردم ایجاد شود.

وی افزود: شوراها باید از طریق روش های علمی شهرنشینی را که بالای 70 درصد شده است را به یک فرصت تبدیل نمایند، فرصتی که در آن همه با آرامش به بهترین نحو ممکن به اداره امور زندگی خود بپردازند.

رییس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مهمترین وظایف شوراها انتخاب فردی اصلح به عنوان شهردار است تا مردم بدانند که مشکلات حل خواهد شد و سد مشکلات شکسته خواهد شد تا همه شهرهای کشور خواستنی و زیبا شود.

وی همچنین تاکید کرد: اما مهمتر از همه آن است که ما در حوزه شوراها بتوانیم حقوق واقعی شهروندان را که دخالت در همه امور خودشان و دوم دخالت در امور مسوولان می باشد را اعاده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد