مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

هاشمی،سید‌حسن وعارف‌پیام‌تسلیت‌دادند


آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید‌حسن خمینی و محمدرضاعارف با صدور پیام های جداگانه درگذشت آیت الله طاهری اصفهانی را تسلیت گفتند.


  در پی درگذشت آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی،آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با صدور پیامی فقدان وی را تسلیت گفتند.

متن پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون»

خبر درگذشت آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری اولین امام جمعه اصفهان موجب تأسف و تأثر خاطر گردید.

درگذشت آن فقید سعید را که در طول عمر پربرکت خود در مسئولیت‌های خطیر امام جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در اصفهان، عضویت در مجالس خبرگان قانون اساسی و خبرگان رهبری، خدمات ارزنده‌ای تقدیم انقلاب اسلامی نمود، تسلیت می‌گویم.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علوّ درجات و برای بازماندگان محترم، مردم قدرشناس اصفهان، حوزه‌های علمیه این شهر و به‌ویژه بیت شریف ایشان، صبر و اجر مسألت می‌کنم.



در پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی هم آمده است: درگذشت عالم مبارز و فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای سید جلال الدین طاهری اصفهانی طاب ثراه باعث تاسف و تاثر شد. آن مرحوم در طول سال های سخت و سنگین مبارزه که نام خمینی را تنها می‌شد در سیاه چال های نظام سلطنتی بر زبان جاری ساخت، از پیشگامان مبارزه بود و با تحمل تبعید و زندان، منادی نام امام عظیم الشأن ما گردید و در سال‌های جنگ و جهاد با حضور در جبهه های دفاع مقدس و با تقدیم فرزند خویش شهید علی طاهری از پیشگامان این عرصه به حساب می‌آمد.

این جانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مردم شریف اصفهان و همه علاقه‌مندان ایشان به خصوص خدمت همسر فداکارشان که طی سال‌های طولانی بیماری، سختی های این امر را به جان خریدند و فرزندان عزیزشان به ویژه برادرم جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید محمد حسن طاهری، از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم را خواستارم و برای ایشان حشر با اولیا‍ء مس‍ألت دارم.


محمدرضا عارف‌ هم در پیامی درگذشت آیت الله طاهری را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح ذیل است:

انا الله و انا علیه راجعون

اذامات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی

رحلت جانسوز فقیه دانشمند و مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت الله سید جلال طاهری اصفهانی موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

مرحوم آیت الله طاهری شخصیتی کم نظیر و از نسل صدوقی‌ها، مدنی‌ها، اشرفی اصفهانی‌ها، بهشتی‌ها و مطهری‌ها بود. او که در دوران حاکمیت استبداد و خود محوری با تحمل زندان‌های طولانی و شکنجه‌های طاقت فرسا از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد و چونان سراجی منیر بر تارک تاریخ ایران زمین درخشید. دفاع آن عالم واصل از اسلام و حوزه های علمیه در کنار نقش بی بدیل سیاسی آن مجاهد وارسته فراموش ناشدنی است.

مرحوم آیت الله طاهری، در یک دوره طولانی در سنگر نماز جمعه قبل و بعد از انقلاب در شهر پر آوازه و مهد ادب و فرهنگ اصفهان سرافراز منشاء خدمات کم نظیری بود، تاریخ پر شکوه انقلاب در پهنه ایران و به ویژه استان اصفهان با نام یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) یعنی مرحوم آیت الله طاهری برای همیشه خواهد درخشید.

آیت الله طاهری نماد روحانیت انقلابی و مردمی بود که بر نقش مردم در همه ارکان اداره امور کشور تاکید می کرد و همواره بر تحجر و واپسگرایی می‌تاخت و در این راه قبل و بعد از انقلاب بسیاری از بی مهری‌ها را به حان خرید، در این راه اما یک لحظه از مردم و آرمان‌های آن فاصله نگرفت و سرانجام روح بلند آن عالم مظلوم در ماه استغفار، انابه و ایام سالگرد رحلت مقتدایش حضرت امام خمینی در جوار حق آرام گرفت.

اینجانب رحلت جانگذار یار دیرین اسلام، امام (ره)، ایران و انقلاب حضرت آیت الله سید جلال طاهری را به مردم سرافراز ایران، به ویژه اهالی استان اصفهان- ارادتمندان آن حضرت و علی الخصوص بیت شریف آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم واصل تسلیت عرض نمود، علو درجات برای آن فقیه بزرگ از خداوند بی همتا مسئلت دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد