مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

حسن روحانی رأی خود را به صندوق انداخت


دکتر حسن روحانی صبح امروز با حضور در حوزه اخذ رای مستقر در مسجد امام رضا(ع) در خیابان شهید رجایی، در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

  حسن روحانی گفت: اگر مردم در روز 24 خرداد حماسه‌ بزرگی خلق کنند، روز 25 خرداد روز پیروزی ملت ایران، نه کاندیدایی خاص، به شمار می‌آید.

روحانی پس از انداختن رای خود به صندوق مسجد امام رضا(ع) واقع در شهرری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "آیا اعلام پیروزی پیش از موعد شما در کرمان خلاف قانون نبود؟"، گفت:‌ بنده در کرمان و برخی استان‌های دیگر گفتم که روز 24 خرداد روز حماسه است و همه باید بر سر صندوق‌ها رای حاضر شویم منتهی هرکس باید ده نفر دیگر را تشویق کرده و آنها را پای صندوق رای آورد.

وی تاکید کرد: روز 25 خرداد روز پیروزی ملت ایران است نه پیروزی بنده. من خیلی مانده است که بخواهم چنین ادعایی را داشته باشم.

روحانی ادامه داد: اگر مردم امروز حماسه‌ای را خلق کنند، روز 25 خرداد روز جشن آنها برای موفقیت در خلق حماسه‌ای بزرگ است؛ بنابراین این روز، روز پیرزوی ملت ایران نه کاندیدا‌یی خاص است.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره واکنشش در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در انتخابات پیروز شوم بعد از حمد و شکر الهی تشکر جانانه‌ای از ملت ایران به دلیل حضورشان در انتخابات و لایق دانستن بنده کوچک برای ریاست جمهوری می‌کنم که آنها این بار مسئولیت را بر دوش من گذاشتند.

وی تاکید کرد: صاحب این مملکت مردم هستند و کشور مال و حق آنها است. آنها می‌توانند به هرکسی این حق را بدهند که رییس‌جمهور شود و این امانت را چهار سال به عهده او بسپارند. امیدوارم اگر این بار مسئولیت بر دوش بنده قرار گرفت بتوانم امانتدار و امین خوبی برای ملت ایران باشم.

روحانی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به سال‌های گذشته اظها کرد: من احساس می‌کنم این دوره شاهد حضور بیشتری خواهیم بود که این صحبتم بر مبنای نظرسنجی‌ها و حضور مردم در خیابان‌های استان‌های مختلف است که گاهی تعجب برانگیز بود.

وی افزود: البته صدا و سیما با اتخاذ سیاست خاص خود بخشی از تبلیغات ما را پخش نمی‌کرد ولی در روز چهارشنبه، اجتماعی در مشهد شکل گرفت که به گفته بسیاری این حضور در تاریخ مشهد نظیر نداشته و در هیچ انتخابات این تعداد مردم برای کاندیدا‌یی جمع نمی‌شدند. این نشان از حضور فعال مردم در انتخابات دارد که پیروزی ماست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اینکه مردم در صحنه حضور پیدا کنند بدان معناست که ما پیروزیم چون دشمنان برای تحریم کردن انتخابات مدام تبلیغات می‌کنند ولی در مقابل این همه جوان دختر و پسر در خیابان می‌آیند و می‌گویند می‌خواهند رای دهند این همان پیروزی ملت ایران است.

وی افزود: تا وقتی مردم در صحنه هستند ما پیروز خواهیم بود و در قبال دشمنی‌های دشمنانمان قدرت مقاومت داریم؛ تا وقتی مردم در صحنه هستند به خوبی می‌توانیم مشکلات کشور را با حمایت و کمک مردم و فکر نخبگان حل و فصل کنیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که روز انتخابات به معنای روز تعیین سرنوشت و تغییر و تحول است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه "مردم در زمان تبلیغات در شهرستان‌های مخلتف برای خلق حماسه سیاسی حضور پررنگی داشتند"، گفت: مردم سهم خود را برای خلق حماسه سیاسی ایفا کردند. اگر بخواهیم تشبیه کنیم، مالک این کشور مردم هستند و هرچه سهم حضور آنها بیشتر شود قدرت کشور نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: مردم امروز با آرای بیشتر سهام بیشتری را برای نظام جمهوری اسلامی آماده می‌کنند که با اضافه شدن این سهام قدرت جمهوری اسلامی افزایش پیدا می‌کند.

این کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کاندیدا‌ها وظیفه معرفی خود را به مردم داشتند و وظیفه انتخاب با مردم است که صاحبان اصلی کشورند و اگر مردم به من رای دهند یعنی اجازه خدمت داده‌اند.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره لزوم صیانت از آرای مردم گفت: ‌برای انتخاب هر فردی برای رییس‌جمهور، نظر مردم اصل است اما از نهاد‌ها درخواست می‌کنیم تاحداکثر دقت خود را به کار ببرند و همانطور که رهبری صبح امروز فرمودند، بدانند آرای مردم امانت در دست آنهاست. ان‌شاءالله همه آنها در پای صندوق‌های رای امانتداران بسیار خوبی خواهند بود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه درصورت داشتن اعتراض چه روشی را در پیش می‌گیرد؟، تاکید کرد: روش‌های اعتراض در قانون پیش‌بینی شده است و همان راه قانونی طی خواهد شد.

روحانی همچنین درباره پیامش به مردم و طرفدارانش گفت: پیامم برای تمام ملت عزیز ایران این است که امروز روز سرنوشت و روز تاریخی است. هیچکس فکر نکند که با پای صندوق رای نرفتن مشکل حل می‌شود. اگر کسی پای صندوق رای نرفت یعنی در بین رقبا به انتخاب خود رای نداده و به عدم انتخاب رای داده است.

این کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری افزود: همه ملت به انتخاب خود رای دهند و در میان کاندیدا‌ها به آن کسی که لاقل قادر به برآورده کردن حداقل خواسته‌های مردم است رای دهند.

وی درباره توصیه‌اش به طرفدران سایر نامزد‌ها گفت:‌ من خیلی دلم می‌خواهد همیشه فضا اخلاقی باشد ولی دیشب در ایامی که تبلیغات ممنوع بود برخی از بداخلاقان خیلی بداخلاقی کردند و تهمت‌های ناروایی زدند و چون زمان تبلیغات نبود نمی‌توانستیم پاسخ دهیم.

روحانی ادامه داد: البته از این اتفاق خوشحالم چون اگر مردم مصلحت بدانند و بار مسئولیت را بر دوش من بگذارند و من را انتخاب کنند، می‌خواهم بداخلاقی‌ها و افراط ها را از بین ببرم. از اینکه می‌بینم افراطی‌ها از حضور و رای من نگران شده‌اند خیلی خوشحالم. این بدان معناست که با کمک همه مردم می‌توان اخلاق را در کشور حاکم کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم در این ایام که به امام حسین(ع)، قمر بنی‌هاشم و امام سجاد(ع) تعلق دارد، از مکتب راه آنها پیروی کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد