مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

حسن روحانی: ریشه مشکلات کشور ناشی از افراط ها و تفریط هاست

حسن روحانی در نشست خبری در ستاد مرکزی انتخاباتی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبر مبنی بر این که آیا به غیر از مناظره دیروز از دیگر برنامه های رسانه ملی نیز ناراضی هستید؟

به طنز گفت: البته برنامه دیروز صدا و سیما هم مفید بود زیرا صدا و سیما توانمند بود که توانست این اجماع را درست کند و همه رقبا به اتفاق اذعان کردند این برنامه ایراد داشت اما در عین حال از خبرنگاران و مسئولان سازمان صدا و سیما تشکر می کنم.

 حسن روحانی در نشست خبری در ستاد مرکزی انتخاباتی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه خبر مبنی بر این که آیا به غیر از مناظره دیروز از دیگر برنامه های رسانه ملی نیز ناراضی هستید؟ به طنز گفت: البته برنامه دیروز صدا و سیما هم مفید بود زیرا صدا و سیما توانمند بود که توانست این اجماع را درست کند و همه رقبا به اتفاق اذعان کردند این برنامه ایراد داشت اما در عین حال از خبرنگاران و مسئولان سازمان صدا و سیما تشکر می کنم.


این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر درباره روایت های مختلف نقل شده از وی درباره تعداد سانتریفیوژها در زمان دبیری وی در شورای عالی امنیت ملی گفت: صحبت من این بود که بیش از 1700 سانتریفیوژ مونتاژ و آماده و قطعات 3 هزار سانتریفیوژ نیز آماده شد.

روحانی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار درباره دیدار اخیرش با آقای هاشمی رفسنجانی و روایت های مختلف مطرح شده از حمایت هاشمی از وی و سپس تکذیب این روایت ها گفت: بعد از این که کاری کردند که آقای هاشمی از رقابت ها کناره گیری کند خدمت وی و دیگر صاحب نظران رسیدم و همه بر ماندن من در این راه تاکید داشتند و وی هم تاکید داشت که بمانم و ادامه دهم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه اعتماد درباره جایگاه ریاست جمهوری در ایران گفت: مسئولیت جایگاه ریاست جمهوری در ایران روشن است. رئیس جمهور پاسدار مکتب و قانون اساسی است و  علاوه بر ریاست قوه مجریه ، مجری قانون اساسی است و مهمترین اصل قانون اساسی نیز اصل سوم آن درباره حقوق ملت و حقوق شهروندی است و من هم بیشتر برای اصل سومی که فراموش شده آمده ام زیرا این اصل ، فصل به فصل باید اجرا شود که می گوید تمام ملت ایران در برابر قانون یکسان هستند.

روحانی گفت: بعضی از دشمنان فکر نکنند در کشور ما دیکتاتوری است و یک فرد تصمیم می گیرد ، در داستان سیاست های کلی هم رئیس جمهور مشورت می کند، رهبر معظم انقلاب هم نظر مجمع را می گیرد بعد ابلاغ می کند یعنی همه جا مشورت است و تصمیم فردی نداریم؛ بعد از مشورت ، رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی را ابلاغ می کند و بقیه بر عهده مجلس ، نهادهای دیگر و هیئت وزیران است.

وی افزود: رئیس جمهور وظایف سخت و سنگینی دارد ، پاسدار مرز و قانون اساسی است و  باید به وظایفی که در قانون اساسی آمده به خوبی متعهد باشد.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری نسیم در این باره که گفته می شود طرفداران آقای هاشمی به شما رأی نمی دهند گفت: بگذارید مردم رأی دهند ، مردم می خواستند به فکر ، راه و شیوه آقای هاشمی رأی دهند بنابر این در توهمات نیفتید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ آمریکا درباره این که امید به پیروزی را برای خود چقدر می دانید؟ افزود: امروز بحث اصلی افراطی گری و اعتدال و میانه روی است ، افراط را باید کنار بگذاریم ، مخالف افراط هستم و فکر می کنم همه آنهایی که در ایران مخالف افراط هستند به من رأی خواهند داد و پای صندوق خواهند آمد البته این نظر بنده است و اصل ماجرا در 24 خرداد معلوم می شود.

روحانی افزود: برخی فکر می کنند صندوق با ما قهر است این طور نیست و همه امیدم این است که هیچ کس با صندوق قهر نکند و همه پای صندوق ها برویم البته یک بدبینی امروز وجود دارد و آن این که بعضی ها می خواهند انتخابات سرد بماند و عده ای به پای صندوق ها نروند اما کاری که می کنیم این است که انتخابات را گرم کنیم و همه پای صندوق ها برویم و بتوانیم تصمیم سرنوشت سازی بگیریم.

وی اضافه کرد: با اصولگرایان معتدل کار کردم اکنون هم کار می کنم؛ با آنها دوست هستم و هیچ مشکلی ندارم و در کل با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل هیچ مشکلی نداشتم و ندارم.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایسنا در این باره که آیا اگر آقای هاشمی در فیلم مستند شما حضور یابد آرای شما از میان اصلاح طلبان بیشتر می شود ، گفت: این که آقای هاشمی از این فرصت استفاده می کند یا نه در اختیار خود وی است اما آن چه که من می توانم بگویم این است که چند نفر مشوق اصلی ام بودند که یکی از آنها آیت الله هاشمی رفسنجانی بود با خیلی ها به ویژه آقای خاتمی نیز مشورت کردم که وی هم از این موضوع خرسند بود حتماً اصولگرایان معتدل به من رأی می دهند زیرا عده ای در اصولگرایان از افراط رنج بردند همان طور که اگر آقای هاشمی در صحنه بود خیلی از اصولگرایان به وی رأی می دادند.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایرنا درباره مذاکرات اخیرش با آقای عارف گفت: صحبت خاصی با وی نداشتم عده ای کنار و گوشه صحبت هایی می کنند اما صحبت های خاصی با هم نداشتیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دنبال این هستم که شکاف های ساختگی نباید ادامه یابد تازه اگر شکافی هم وجود دارد باید آن را کم کنیم زیرا اساس هدف ما ایجاد وفاق و اتحاد ملی است و باید وفاق ملی را در برابر دشمنان تقویت کنیم.

روحانی در پاسخ به پرسشی در این باره که نظر قطعی هاشمی و خاتمی درباره شما کی اعلام می شود ، گفت: با هر دوی این عزیزان کار کرده ام البته سوابق آشنایی ما با هر دو به قبل از انقلاب می رسد و من نیز تجربیات زیادی از کار با این دو در 16 سال دولت سازندگی و اصلاحات دارم این که چگونه به حمایت من خواهند آمد عجله نکنید و فکر می کنم دود سفید به زودی مشاهده شود.

ریشه مشکلات کشور ناشی از افراط ها و تفریط هاست

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور من در صحنه رقابت های انتخاباتی به خاطر شرایط ویژه کشور ، نقشه ها و توطئه های دشمن و راه حلی است که برای حل معضلات در ذهن خود دارم.

حسن روحانی افزود: دو مسئله را در حل مشکلات فعلی کشور بسیار مهم می دانستم که نخستین آن عقلانیت ، تدبیر و ایجاد اجماع در میان مسئولان عالی رتبه نظام و دومین آن وفاق عمومی و انسجام ملی است.

وی اضافه کرد: ریشه مشکلاتی که کشور ما در سال های اخیر با آن مواجه شده است چه در بخش اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و چه در بخش سیاست داخلی و خارجی از افراط ها و تفریط ها نشأت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد