مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

ائتلاف روحانی و عارف به منظور بازگرداندن نشاط به جامعه است

معاون ستاد انتخاباتی روحانی گفت: ائتلاف روحانی و عارف به منظور دلجویی و بازگرداندن نشاط به جامعه صورت می‌گیرد.

 صالحی معاون ستاد انتخاباتی روحانی که در همایش انتخاباتی این کاندیدا حضور داشت در پاسخ به دلیل تاخیر یک ساعته آغاز این نشست گفت: ما در جلسه‌ای در رابطه با ائتلاف آقای عارف و دکتر روحانی حضور داشتیم که ان‌شاءالله بعدازظهر امروز خبرهای خوشی به شما در این رابطه خواهیم داد.
وب در پاسخ به سوالی در رابطه با جلسه‌ای که مسوولین ستادهای انتخاباتی با شورای نگهبان داشتند تاکید کرد: اساسا شایعاتی در رابطه با رد صلاحیت آقای روحانی پخش شده بود که در فضای موجود انتخابات طبیعی است .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی ادامه داد: امروز تمام مسوولین ستادهای انتخاباتی با شورای نگهبان جلسه‌ای داشتند و مباحثی در خصوص انتخابات و تبلیغات صورت گرفت. همچنین سخنگوی شورای نگهبان آقای کدخدایی هیچ صحبتی در رابطه با رد صلاحیت هیچ یک از کاندیداها نکرده به نظر می‌رسد این شایعات از سوی رقبای ما پخش شده است.

معاون ستاد انتخاباتی روحانی در رابطه با راهکارهای روحانی برای پیشبرد مذاکرات هسته‌یی گفت: رویه روحانی عادی‌سازی و ایجاد روابط منطقی و سازنده با جهان است او به دنبال غنی‌سازی و تولید سوخت هسته‌یی برای راکتورها است. هم چنین روحانی در دوره های گذشته به توافق‌های خوبی در این رابطه رسیده بود ولی متاسفانه رویه‌ای که بعدا در پیش گرفته شد باعث شد اروپا و آمریکا در بخش هسته‌یی مقابل ایران قرار بگیرند ولی روحانی قصد دارد با اروپا در زمینه هسته‌یی به توافق برسد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از نماد کلید در تبلیغات انتخاباتی روحانی عنوان کرد: کلید نماد راهگشایی با استفاده از عقل و تدبیر است و از آنجا که برخی تصمیمات گذشته مدبرانه نبوده و یا غفلت‌هایی در تصمیم‌گیری‌ها صورت گرفته امیدواریم از این پس تصمیم‌گیری‌ها مدبرانه و از روی عقل باشد.

همچنین در این نشست خبری برخی خبرنگاران خارجی از معاونین روحانی درخواست کردند که با او ملاقات مستقیم داشته باشند که آنها در جواب گفتند: به دلیل فشردگی سفرهای استانی این مسئله در حال حاضر امکان‌پذیر نمی‌باشد.

به گزارش ایسنا، صالحی در پاسخ به این سوال که کنار رفتن عارف به نفع روحانی تا چه حد به نفع روحانی خواهد بود گفت: ما در سفر دیروز که به استان گیلان داشتیم با موج جدید و وسیع مردم مواجه شدیم و در حقیقت دریایی انسانی برای دیدار با روحانی در این استان شکل گرفته بود و 90 درصد از نیروهای اجتماعی که در آنجا حضور داشتند بین 20 تا 25 سال بودند.

وی تاکید کرد: این جمعیت نشان می‌دهد که مردم به نظام اعتماد کردند که رای‌شان خوانده خواهد شد.

بسیاری از خبرنگارانی که در نشست خبری روحانی حضور داشتند خواهان دریافت اطلاعات بیشتری از جلسه ائتلاف روحانی و عارف بودند که صالحی در پاسخ به آنها گفت: نتیجه این ائتلاف را تا امروز عصر بزرگان کشور اعلام می‌کنند.

معاون ستاد انتخاباتی روحانی در خصوص این‌که آیا روحانی در آینده گروهی عمل خواهد کرد و یا شایسته سالار گفت: برای اظهار نظر در خصوص کاندیداها باید عملکرد گذشته آنها را ارزیابی کنیم و با توجه به سابقه‌ای که روحانی دارد می‌توانم بگویم او هیچگاه بر گروه‌گرایی خاصی تکیه نمی‌کرده همین الان هم در مرکز تحقیقات استراتژیک هستند حدود 70 محقق ارشد عضو این مرکز هستند که هر کدام از سلایق خاصی برخوردارند.

وی افزود: همچنین این مرکز از 300 محقق استفاده می‌کند که از خارج مرکز با آنها همکاری می‌کند و نقطه قابل توجه این است هیچ گزینشی در رابطه با عقاید آنها صورت نگرفته و این افراد صرفا برای دانسته‌ها و علم خود انتخاب می‌شوند.

در پایان این نشست در رابطه با ائتلاف روحانی با ولایتی پرسیده شد که صالحی گفت: در این رابطه هیچ اطلاعی ندارم ولی در رابطه با ائتلاف روحانی و عارف باید بگویم به دلیل نزدیکی خط مشی و طرز فکر این دو این بحث مطرح شد و ساز وکار نزدیکی را گروه‌هایی تعیین و بزرگان تدوین کردند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که مبنا را نظرسنجی قرار دهند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست محمد ترکان یکی دیگر از معاونین ستاد انتخاباتی روحانی با بیان اینکه دستیابی به انرژی هسته‌یی فقط یک هدف کوتاه مدت نیست عنوان کرد: رویه روحانی عادی‌سازی و ایجاد روابط منطقی و سازنده با جهان است او به دنبال غنی‌سازی و تولید سوخت هسته‌یی برای راکتورها است. هم چنین روحانی در دوره های گذشته به توافق‌های خوبی در این رابطه رسیده بود ولی متاسفانه رویه‌ای که بعدا در پیش گرفته شد باعث شد اروپا و آمریکا در بخش هسته‌یی مقابل ایران قرار بگیرند ولی روحانی قصد دارد با اروپا در زمینه هسته‌یی به توافق برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد