مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

دعوت از هاشمی برای حضور در انتخابات

این روزها حضور هاشمی در عرصه انتخابات کلید گشایش همه درها شده است. سخن و همهمه است از حضورش.

چیزی به پایان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری باقی نمانده و همگان برای دعوت از شیخ سازندگی از یکدیگر پیشی میگیرند. دقایقی پیش بیانیه دعوت 13 انجمن و تشکل دانشجویی, بسیجی و صنفی از هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات به دست ما رسید.


بخشی از متن این بیانیه‌ها به شرح زیر است:


جمعی از دانشجویان دانشگاههای قم


حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دامت برکاته

مدتی کوتاهی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقیمانده است و بسیاری آرزومندند هفتمین رییس جمهور ایران اسلامی باشند اما در این بین به راستی چه کسی شایستگی این مقام را دارد؟

در جامعه ای که این روزها بیشتر از هر وقتی افراط فرصت را برای تنفس سخت می کند اعتدال و آرامش یک سیاستمدار با تجربه سرنوشت ساز است. هاشمی رفسنجانی از آن دسته سیاستمدارانی است که می تواند مرد میدانهای بحران باشد.

معتقدیم در ایران اسلامی اندک افرادی هستند که می توانند محور یک ائتلاف و اتحاد فراگیر و بادوام باشند و کسانی کمتر که می توانند این تفاوتها را مدیریت کنند کسانی که توان تشکیل دولتی مقتدر را دارند... می توانند نخبگان را گردآورند.... به تخصص احترام می گذارند و آشنای با سیاست اند.

معتقدیم هاشمی رفسنجانی سیاستمداری است در این قامت مردی که اختلافها را به رسمیت می شناسد و با متانتی تحسین برانگیز مخالفین سرسختش را رقیب سیاسی می خواند.... او در دام حاشیه سازی و لجاجت اسیر نیست، اشتباهاتش را می پذیرد و بجای شعار دادن به اعتلای ایران اسلامی می اندیشد. آیا حالا زمان بازگشت هاشمی نیست؟ نوبت اعتدال نیست؟

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

دعوت دانشجویان دانشگاههای قم را پذیرا باشید و در این عرصه مهم سیاسی کشور در این شرایط حساس قدم نهید.



جمعی از کارکنان صداوسیمای جمهوری اسلامی

"فبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه"


پس از تحیات و اکرام

بیش از 33 سال از تلاءلو قیام خروشان ایرانیان علیه استبداد و استثمار و استعمار می گذرد. خیزش عظیم ملتی که با دو بال عقل و عشق، فتح قله های بلند استقلال و آزادی و پیشرفت را برگزیده بود، انقلابی را رقم زد که به هیات رنگین کمانی هفت رنگ، در هر پیچش هنرمندانه جعد مشکینش نشان و نشانه ای از پشتوانه های ملی و سرمایه های دینی چشم نوازی می کرد.

تجربه ای نوپا و نهالی نورس که رندانه، معنوی زیستن را در سایه سارعقل و جهان جدید، یکجا طلب می کرد. و این یگانه دوران، چنان دلربا بود که دل و دین و عقل و هوش یاران را برباید و صد البته حسد حاسدان و کینه بدخواهان و حرص فزون خواهان را برانگیزاند!

داماد انقلاب از حجله عروس به در نیامده، دستان شوم جنگ و خشونت و طرد و ترور از آستین ناپاک تحجر گرایی و تمامیت خواهی و انحصار طلبی به در آمد و مام میهن را در سوگ فرزندان رشید خویش سیاهپوش کرد و انقلابِ پیروزی گل بر گلوله را در سیلاب سرخ گلگون کفنان لاله رخ غرقه ساخت.

پیران تجربه را خانه نشین و مردانی چون مطهری و بهشتی و رجایی و باهنر را به تلخی از پای درآورد تا کمر انقلاب را بشکند و رمق جماعت را بکاهد و کشتیبان امت را پریشان سازد اما زهی خیال باطل که ندایی پرصلابت، جماعت مشوش را اطمینان داد که "هاشمی زنده است چون نهضت زنده است».

آری هاشمی زنده ماند تا کشتی طوفان زده انقلاب در گردابهای هولناک سال 60 و سالهای دفاع بی یار و یاوری آگاه و بیدار نماند و جنگ تحمیلی 8 ساله با گره گشاییهای فداکارانه و چیره دستانه او پایانی غرور آفرین بیابد.

هاشمی زنده ماند تا چون تیمارگری مهربان بر تن زخم خورده سرزمینی چاک چاک شده مرهم بنهد، ویرانه¬ها را بزداید و چرخهای کسب و کار را به گردش درآورد.

بیایید با «تکیه بر همان عهد پیشین» راهی که برغم همه خطاها و اشتباهات ناتمام مانده است را با به کاربستن تجارب گرانسنگ گذشته و بهره مندی از تمامی ظرفیتهای انسانی و مدیریتی در قالب « دولت ائتلافی » تمام کنیم!

بیایید با اجرای طرحهای فراموش شده ای چون «نظام جامع تامین اجتماعی» طعم واقعی عدالتی راستین را به کام فقرا و محرومان بچشانیم.

بیایید تا در راه تحقق بند بند اصول مصرح قانون اساسی در صیانت از حقوق ملت، شهد واقعی به ثمر نشاندن آرمانها و اصول بلند انقلاب 57 را به کام آحاد ملت بچشانیم!



کمپین دانشگاهیان و حوزویان دعوت از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی


 در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، کسانی که دلبسته هم میهنان خود، سرنوشت کشور، آرمان های انقلاب اسلامی و نظام برآمده از ایثارگری های فراوان هستند، در تکاپویی تازه برای سپردن امور اجرائی کشور به دستانی پاک و با کفایتند تا اجرای بدون تنازل قانون اساسی را محقق سازد.

ضعف های مشهود در مدیریت اجرایی کشور، زندگی معیشتی مردم را با وجود وعده های بسیار مبنی بر آوردن پول نفت بر سر سفره ها دچار تنگی و مشکلات کم سابقه کرد. در کنار مدیریت ضعیف اقتصادی، ماجراجویی در سیاست خارجی که برخلاف سیاست تنش زدایی در دوران اصلاحات به کار گرفته شد، کار بدخواهان ایران در عرصه بین الملل را برای اعمال تحریم ها تسهیل کرد تا مشکلات اقتصادی مردم مضاعف شود. این در حالی است که در طول دوران 8 ساله دولت های نهم و دهم، درآمد افسانه ای نفت، کشور را در آستانه جهش اقتصادی و رفع بسیاری از مشکلات شغلی و معیشتی قرار داده بود.

اما گذشته، با همه شیرینی و تلخی هایش گذشته و باید که چراغ راه آینده باشد.

انتخابات خرداد 1392 بهترین موعد برای ساختن فردا، التیام زخم های موجود و همدلی و همکاری ملی برای بهبود اوضاع کشور است.

 با این اعتقاد که مسیر اداره کشور نیاز به تغییراتی اساسی و بازگشت به اعتدال همراه با تشکیل دولت وحدت ملی دارد، ما دانشگاهیان و حوزویان با تاکید بر حق آحاد ملت و همه سلایق پذیرنده قانون برای داشتن کاندیدا در انتخابات مختلف، از حضرتعالی دعوت می نماییم تا با حضورتان در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عامل تحقق حماسه سیاسی ملت ایران و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در بین الملل شوید.



 طلاب و روحانیان جوان حوزه علمیه قم


سخن را بی مقدمه با حضرتعالی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آغاز می نمائیم، و ضرورتی از یادآوری برهه خطیری که در آن قرار داریم احساس نمی نمائیم، چرا که شما خود بیش از همه به تمامی زوایای این مهم در ابعاد مختلف وقوف و آگاهی کامل دارید.

این روزها افراد متعددی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده می سازند، و صرف نظر از انگیزه هر یک از نامزدهای احتمالی،  برخی از طلاب دلسوز حوزه های علمیه قم را بر آن داشت تا به دنبال بررسی راهکارهای عملی مختلف به منظور برون رفت از وضعیت موجود بر آیند، و نهایتا واقع بینانه ترین و امکان پذیرترین روش خارج، دستاورد دیگری، طرح " دولت وحدت ملی " با کاندیداتوری جنابعالی، به عنوان ما حصل این بررسی ها ارائه می گردد، تا با اجرای این طرح و استفاده از حداکثرتوانمندی ها، زمینه مناسبی برای رفع مشکلات گذشته و ایجاد امید برای آینده به وجود آید.

در این طرح به حضرتعالی پیشنهاد می شود که پس از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن معرفی معاونین خود و اعلام عمومی آن به مردم، و بهره برداری از پشتوانه محکم مردمی چهره های مطرح شده، با آراء قوی، رای اعتماد خود را از ملت بگیرید...

بی شک هر یک از افرادی که به عنوان معاونین و وزرا و مدیران جنابعالی معرفی می گردند، خود به تنهائی شایستگی احراز پست ریاست جمهوری را دارا می باشند، اما با توجه به شرائط ویژه و خطیر کنونی، ان شاء الله با از خود گذشتگی این عزیزان دلسوز از اصولگرایان و اصلاح طلبان، علیرغم وجود برخی اختلاف سلیقه ها میان بزرگواران، و پذیرفتن مسئولیت های این چنینی توسط آنان، راه را برای جبران مافات، و ساختن ایرانی در خور شان و منزلت ایرانیان، با همدلی و هماهنگی میان آنان و به کارگیری حداکثر توانمندی ایشان در راه سرافرازی میهن عزیزمان ایران اسلامی، هموار می نماید.

ما طلاب جوان حوزه های علمیه ضمن حمایت کامل از طرح "دولت وحدت ملی" با کاندیداتوری حضرتعالی و همراهی یاران دلسوز و فرهیخته که بی شک گرد هم جمع شدن و از خودگذشتگی آنان درکنار یکدیگر، فقط با ریاست جمهوری شخص جنابعالی قابل تحقق خواهد بود، از شما تقاضامندیم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ثبت نام فرموده و با معرفی افراد مومن و متعهد و متخصص به ملت، رای اعتماد خویش را از ملت بزرگوار ایران به پشتوانه خود و یاران همراه کسب نمائید.

بدیهی است که پرونده پر افتخار حضرتعالی که مزین به همراهی با حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خدمات بزرگی در ابتدای انقلاب و سال های دفاع مقدس و نیز دوران سازندگی تاکنون می باشد، با این اقدام تاثیر گذار و دلسوزانه ی شما، که باعث نجات کشور از مشکلات گوناگون خواهد بود، برگ زرین خدمات درخشان جنابعالی را تکمیل می نماید، بی شک دعای خیر مردم عزیز کشورمان را در عصر حاضر و اعصار آینده برای شما به همراه خواهد داشت.


 


دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی مازندران،گلستان،گیلان


ما دانشجویان معتقدیم که اگر حضرتعالی بپذیرید و بیاید، آنگاه خرداد 92 هم سرشار از خاطره بلکه سرشار از شیرین ترین خاطره ی تاریخ کشور خواهد شد. آقای هاشمی تنها شما هستید که قابلیت هایی بالفعل برای خلق حماسه بزرگ سیاسی را دارا می باشید.

اگر قرار باشد که آن شور و هیجان ایجاد و نظام بیمه شود؛ بهترین گزینه این است که بیایید و آن نشاط و امید را در دلهای جوانان زنده نمایید.

در صورت وقوع چنین شرایطی، هم مردم فرصت می یابند که خارج از هیجانات کاذب سال 88، انتخابی از سرِ تعقّل داشته باشند و هم کاندیداهای جریانات اثرگذار در کشور فرصت می یابند که دشمنیِ کشنده ی مابین خود را مبدل به رقابتی سازنده بکنند.




جمعی از دانشجویان و طلاب بسیجی تهران



ما بر این باوریم برای تغییر شرایط پرمخاطره ی کنونی، عبور از بحرانهای پیش رو، خروج از انزوای بین المللی و کاهش و رفع تحریم های جهانی نیازمند شخصیتی بی بدیل، تاثیرگذار و دارای برنامه و همچنین مجریانی صدیق و صالح چون شما هستیم که امتحان خود را در عرصه مدیریت کشور خصوصا در دوران سکانداری عرصه اجرایی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری به خوبی پس داده اند. ما معتقدیم عرصه کنونی ریاست جمهوری فرصتی برای آزمون خطا با چهره‌های دیگر نیست، چرا که فرصتی برای برون رفت از شرایط پیچیده وبحرانی کنونی باقی نمانده است.

لذا، ما جمعی از دانشجویان و طلاب بسیجی تهران با عنایت به این ضرورت تاریخی و ملی و با توجه به روش و منش خمینی وار و شخصیت محبوب و مورد احترام شما نزد افکار عمومی داخلی و بین المللی، مصرانه و متواضعانه می خواهیم با از خودگذشتگی و ایثار وارد عرصه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری شده و با اعلام کاندیداتوری خود به این خواست ملی ایرانیان پاسخ مثبت دهید و به وعده الهی مبنی بر "والله یعضک من الناس"(سوره مائده) امیدوار باشید.

جناب آقای هاشمی!

ما با شما پیمان می بندیم که برای پیشبرد این اهداف بلند همواره در کنارتان باشیم و از خطرات و مشکلات پیش رو نهراسیم و برای عزت و سربلندی ملک و ملت از هیچ کوششی دریغ نورزیم که به این وعده الهی باور داریم: «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».



جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران



ما، اکنون درست ترین مسیر برای بالندگی نظام و انقلاب اسلامی را، دولت وحدت ملی با گزینه حداکثری آن، یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی می دانیم. چه در این صورت است که جمهوری اسلامی در مواجهه با مسایل بین المللی از جمله بیداری اسلامی به الهام بخشی ملت های مسلمان به صورتی عینی مبدل می شود. همچنین در مسایل داخلی با وزیده شدن نسیم وحدت و قرار گرفتن مسوولانی مومن، مدیر، معتدل، مودب و... در مصدر امور و تزریق آرامش به مردم بستری برای کاهش آسیبها و مفاسد اجتماعی و فرهنگی به وجود می آید و نیز با تزریق امید و آرامش به فعالین اقتصادی، چرخهای متوقف و ظرفیتهای بلاتکلیف و معلق اقتصادی به حرکت درآمده و فعال می شوند و نیز با قرار گرفتن دستان پاک امیدواری برای جلوگیری از سوءاستفاده از بیت المال به وجود می آید چرا که همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند: با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد. هرچند شاید نتوان فسادهای کلان اقتصادی و هرزروی های تاریخی مالی را جبران نمود. و اینگونه بستر مناسب برای حرکت در جهت عقب ماندگی از سند چشم انداز مهیا می شود. و این تازه آغاز راه است.

حال حضورتان در این صحنه مایه امید بخشی به جامعه ایران اسلامیمان می باشد.



جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران، دانشجویان و طلاب بسیجی


حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان کسی که بیش از نیم قرن از عمر79 ساله خویش را در سطوح مختلف مجاهدت و مبارزه و مسئولیت ها، گذرانده و همه تجربه‌ها از بدترین بازجوییها، زندانها، شکنجه ها متواری بودن ها توهین و تهمت ها گرفته تا شهرت، مقبولیت، محبوبیت، حکومت و قدرت را در عالی‌ترین درجات چشیده است، اصلح ترین فرد براى نامزدى انتخابات ریاست جمهورى یازدهم در شرایط کنونی و حساس کشور است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، مجاهدى است عالم که در طول زندگی پر برکت و ایثارگرایانه اش که خداوند و قرآن بهترین پناهگاه و صداقت درگفتار و رفتار، بهترین جایگاه برایش در زندگی اش بوده، سعی کرده برای خوشآمد شخص یا گروهها، دروغ نگوید و از ریا و تملّق بپرهیزد و خدا و خلق خدا را از خود نرنجاند، او دستاورد حوزه هاى علمیه و روحانیت شیعه، انقلاب، نظام اسلامی و ملتی قهرمان و بزرگ و شاگرد و یار و همراه حقیقی و واقعی حضرت امام(ره) و از نسل شهیدان بهشتی و مطهری و مفتح و باهنر و... و فرمانده شهیدان همت و باکری و خرازی و زین الدین و... است که هیچ محرکی جز رضایت خداى سبحان او را به حرکت وا نمیدارد. او شخصیتی است که هیچ تعلقی جز رضاى خدا و خدمت به خلق خدا ندارد.

علل کارآمدی عملکرد دولت سازندگی که با اجماع تمام جناحهای کشور در طی ۸ سال خرابی های تحمیل شده ۸ سال دفاع مقدس را در سراسرکشور بازسازی کرد با چند دلیل عمده متصور است که ایشان را قادر می سازد دوره یازدهم ریاست جمهورى را مدیریت نمایند:

الف- هماهنگی کم نظیر با رهبر معظم انقلاب:

نحوه تعامل دولت سازندگی با رهبر معظم انقلاب کاملا متاثر از رابطه شخص رئیس جمهور با رهبری بود. نوع رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب در قبل و بعد از انقلاب به گونه ای بودکه بایدگفت هماهنگ ترین دولت بعد از انقلاب با رهبری دولت سازندگی بود. شاید هیچ کس در جریان حجم مشورت های ایشان با رهبر معظم انقلاب در جریان تشکیل کابینه نباشند ولی قطعا این هماهنگی در بالاترین سطح ممکن انجام شد و ادامه پیدا کرد و همین موضوع باعث کارآمدی کم نظیری شدکه بعدها از سوی رهبر معظم انقلاب با دوتعبیر “عملکرد فوق تصور در بازسازی کشور” و ” هیچ کس بر ای من هاشمی نمی شود” مورد تفقد قرار گرفت.

ب- شخصیت رئیس جمهور:

شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در زمان اداره مجلس چه در زمان مدیریت جنگ و چه در زمان ریاست جمهوری همواره بر پایه مباحثه و اقناع استوار بود، نگاه کارشناسان برای آقای هاشمی بسیار ذیقیمت بود. ایشان حتی در حوزه فرماندهی نظامی هم که معمولا تحکمی است بدنبال اجماع کارشناسی بودند، همین خصوصیت ایشان نیز باعث شد تا جمع وسیعی از نیروهای کارآمد نظام فارغ از جایگاه وجناح سیاسی با ایشان همکاری کنند وکارآمدی خود را در بازسازی خرابی های جنگ به منصه ظهور برسانند.

ج – امامت جمعه رئیس جمهور:

آیت الله هاشمی ارتباط بسیار خوبی با عموم مردم داشتند و از طریق تریبون نمازجمعه بهترین و موثرترین نوع اطلاع رسانی را برای جامعه داشتند. ایشان هر چند وقت یکبارکه به نمازجمعه می آمدند توضیحاتی می دادندکه مردم در پایان خطبه ها احساس رضایت میکردند. هرگز از آقای هاشمی حرفی را به خاطر نمی آوریم که در برگیرنده امید واهی باشد. ایشان هیچ مشکلی را مخفی یا انکار نمیکرد، ولی در عین حال با بیان راه حل مشکلات، امید را نیز زنده نگه می داشت.

د – عدم تخریب دستاوردهای گذشته:

آقای هاشمی همیشه از دولت جنگ دفاع می کرد. تعریف می کنند: یک بار در هیات دولت، برخی از دوستان به دولت جنگ تاختند،آقای هاشمی حرف آنها را قطع کرد و به صراحت گفت من در تمام تصمیمات آن دوران شریکم و آن دوران را نمیتوانم محکوم کنم. مشکلاتی در دوران جنگ بود که زمینه ساز برخی از تصمیمات بود و هر نقدی باید با توجه به آن مشکلات باشد. این نگاه منصفانه به گذشته باعث تسری آن درکل کابینه شده بود به نحوی که دیگر وزیران به خود اجازه نمیدادند مشکلات را به گردن گذشتگان بیندازند و همین عاملی برای کارآمدی دولت شده بود. به عبارتی آقای هاشمی راه فرافکنی را کاملابسته بودند.

ه – رابطه بسیار خوب با مجلس:

با اینکه آیت الله هاشمی کار خود را با مجلسی آغاز کردند که اکثریت آن متمایل به جناح چپ آنروز (اصلاح طلبان امروز) بود ولیکن با بکارگیری تجارب گرانبهای خود از ریاست مجلس اول و دوم و اعتدال ذاتی موفق شد رای اعتماد کابینه فراجناحی خود را از مجلس بگیرد و بر همین مبنا نیز منش دولت خود را نیز کاملا بر محور و حد تقوا در ذیل مصوبات مجلس و برنامه توسعه استوار نماید. نوع تعامل آیت الله هاشمی به عنوان رئیس جمهور با مجلس الگوی بسیار مناسبی برای نظام ریاستی کشور بود.

و – رابطه متفاوت با مراجع و علماء:

حضرت آیت الله هاشمی به عنوان یک روحانی مجاهد و مبارز از دیرباز با مراجع و علما و فضلا و روحانیون و طلاب حوزه های قم، مشهد و نجف روابط دیرینه و گسترده ای داشتند و همین موضوع نیز نقش عمده ای درکارآمدی دولت سازندگی داشت، ضمن آن که احترام عمیق آقای هاشمی به علماء و بزرگان در حرکت کل کابینه و دولت ایشان هم دیده می شد و بزرگان دین برای ایشان احترام ویژه ای قایل می باشند.

ز - حفظ دولت از حاشیه ها:

آیت الله هاشمی وقتی گفتند دولت یک چهره سیاسی دارد آن هم من هستم در واقع جلوی حاشیه سازی ها و سیاسی بازی ها را در کابینه گرفتند، این جمله به معنای نبود چهره های سیاسی در کابینه نبود، برعکس؛ شاید بیشترین کابینه از لحاظ تنوع دیدگاه های سیاسی در دولت ایشان شکل گرفت ولی مدیریت آقای هاشمی باعث شد تاوقت دولت هرگز معطوف حاشیه های سیاسی نشود.

ک - نوع رابطه با رسانه ها:

قطعا حجم میزان رسانه های آنزمان کشور به اندازه حال نبود، چون ابزارها ی اطلاع رسانی به اندازه امروز نبودند ولی آیت الله هاشمی در میان آن رسانه ها هم مرتب ظاهر میشدند و پاسخگو بودند. اگر مصاحبه روزنامه ها بود هم جمهوری اسلامی بود هم کیهان هم اطلاعات و هم رسالت، در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان هم روزنامه سلام و هفته نامه های منتقد بسیار فعال بودند. آیت الله هاشمی هرگز رسانه های خارجی را به رسانه های داخلی ترجیح نمی دادند و شان خبرنگاران نیز در حوزه دولت محفوظ بود، از همه انتقادات استفاده میکردند و خیلی مواقع از نقدهای انعکاس یافته در مطبوعات متوجه می شدند که اشکالات کار دولت و کابینه کجاست و در کدام حوزه ها بیشتر باید سرمایه گذاری کنند. از این حیث اگر رسانه ها درکشورآزاد باشند و بتوانند نکاتی را که متوجه می شوند راحت بنویسند، برای دستگاه های اجرایی هم مفید و موثرند.

ل – استفاده از نخبگان و دانشگاهیان:

هاشمی رفسنجانی تنها روحانی است که مورد اعتماد نخبگان و دانشگاهیان است. اساتید دانشگاه، نویسندگان، روشنفکران و همه نخبگان کشور هاشمی را فردی عاقل و معتدل در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و... می دانند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، راهکار عبور از وضع کنونی را دو اقدام اساسی، یعنی ایجاد همدلی و اتحاد در داخل با انجام انتخابات رقابتی و همه‌جانبه و ایجاد دولتی متشکل از نیروهای کارآمد و دلسوز از همه جریان‌های قانونی و وفادار به نظام و نیز تلطیف روابط خارجی و گشایش بین‌المللی همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دنیا بر اساس عزت، حکمت و مصلحت می‌دانند و اگر این دو مهم صورت گیرد، به تدریج مشکلات رو به سامان می‌رود و امیدها گسترش می‌یابد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان یکی از مسئولان جمهوری اسلامی که از آغاز تاکنون در عرصه‌های تقنینی، دفاعی، اجرایی و بعدها تصویب سیاست‌های کلی و چشم‌انداز در رأس تصمیم‌گیری‌ها بوده اند، با علم به زمینه‌ها و ظرفیت‌ها، اعلام نموده اند که ایران با لحاظ همه ویژگی‌ها، از سرآمدترین کشورهای جهان است و احراز رتبه اول در میان ۲۸ کشور منطقه که هدف چشم‌انداز 1404 است، طبیعی‌ترین حق است و اگرچنین نباشد، مطمئن باشیم آیندگان ما را نمی‌بخشند و خداوند هم که با فرصت انقلاب اسلامی، حجت را بر ما تمام کرد، نمی‌بخشاید. مهم نیست که در چه مقام و منصبی باشیم، آنچه این سرمایه گذار واقعی انقلاب را می‌تواندخشنود ‌کند، رویش انقلاب و تعمیق ارتباط مردم با آن است که اگرچنین باشد، عنودترین دشمنان داخلی و خارجی با شیطانی‌ترین ترفندها نیز نمی‌توانند در راه پیشرفت کشور مانع‌تراشی کنند.

در حال حاضر هاشمی رفسنجانی تنها گزینه ای است که همه نیروهای اصیل و واقعی انقلاب از جناحها و جریانات مختلف او را قبول دارند و راه عبور از این بحران سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی را حضور هاشمی در مسند ریاست جمهوری با تشکیل دولت وحدت ملی می دانند.



جبهه حامیان دولت وحدت ملی


آنچه ما باید به آن همت نهیم؛ آینده ی دوران خود ماست. آینده ی فرزندانمان؛ فردای آرزوهایشان، آینده ای نزدیک و دور، زمانی که به سرعت به ما نزدیک می شود. آینده ای نزدیک که تشخیص آن، حتا برای بسیاری از کارکشتگان عرصه های سیاست؛ در دوران ما به زحمت میسر است. هر دورانی را مانند هر انسانی بیش از هر چیز آینده ای است. آینده ای که تجربه ی هشت سال گذشته نشان داد، اگرچه به ظاهر بسیار کوتاه می گذرد، اما، در باطن می تواند چه پیامدهایی به جای گذارد.این آینده عبارت است از امور جاری آن دوران ها، کارها، کوشش ها طرح ها و برنامه های کم و بیش طولانی، دگرگونی ها، مبارزه ها، و بیم ها و امیدهای آن دوران.


جناب آقای هاشمی رفسنجانی

فردا از آن کسانی است که امروز شجاعت مخاطره، دارند. شجاعت مفهومی غلیظ است؛ مفاهیم غلیظ واژگانی کم پهنا ولی پرژرفایند. آینده را باید ساخت؛ نه آنکه منتظر آن ماند. شجاعت؛ حد وسط ترس و بی باکی است. فردای آبادانی ایران عزیزمان و شکوفایی باورهای اصیل اسلامی مان بیش از زمان دیگری، در گرو شجاعت است. والاترین نیاز شجاعت؛ اعتدال است. اعتدال گم گشته ی پیروزی است. خطی ثابت نیست، که بر آن گام نهیم، بل، سطری است که باید با رسم الخط عقل و تجربه آن را بنگاریم. ما مردم ایران امروز بیش از هرزمانی به اعتدال نیازمندیم. اعتدال را باید در احترام به آینده ی مردم به میدان آورد. این میدان عرصه ی به میدان آوردن آبرو است. مال و جان در این گستره اثر چندانی ندارد.

اقتصاد ایران مملو از منابع است. آکنده از نیروی انسانی است. انباشته از آینده است؛ اما فاقد فرهنگ لازم برای نهادینه ساختن مراکز فعالیت های اقتصادی است که در تحلیل نهایی تحت عنوان هر نامی تنها کارکرد بنگاه های اقتصادی را دارند. برای عبور از این بنگاه های پراکنده به سیستم سازی پولی – مالی و تبدیل آن به سامانه ای از سازمان های اقتصادی درهم تنیده و در عین حال هماهنگ برای دنبال کردن رسالتی مانا نیازمند عزم جدی و رعایت حد اعتدال میان کارکردهای سه گانه ی اقتصادی یعنی ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه و رشد هستیم. اقتصاد ایران نیازمند فرهنگ سازی تعادلی است به گونه ای که در بستر این تعادل؛ تعاملی معنادار بین کنشگران فعال اقتصادی به وجود آید. رقابت عادلانه میان آن ها؛ در محیط توزیع عادلانه ی ارزش های مادی و حمایت های معنوی صورت پذیرد. این جا است که می توان از آن ها، آرام آرام یک نهاد قدرتمند اقتصادی ساخت که در عین رقابت کثرت گرا با یکدیگر، رسالتی ملی را در وحدتی عملی، برای پیشرفت کشور برای خود قائل باشند.

حضرت آیت الله

فرهنگ دروجه کاربردی آن استفاده از دستاوردهای مادی و معنوی عقل سلیم و مدیریت عالمانه و مدبرانه ی این دستاوردها برای دستیابی به تمدنی ماندگار است. سمبل ها و نمادهای باقی مانده از فرهنگ اسلامی – ایرانی ما بسیار ارزشمندند اما ارزش عملیاتی و تعریف کاربردی این همه ارزش های الهی و نشانگان ملی؛ زمانی معنادار است که کارآمدی این همه موجودیت فرهنگی را در ساخت و پرداخت عرصه ی تمدنی نوینی نشان دهد که نیازهای امروز و خواسته های به حق فردای جامعه ی ملی ما را پاسخ گویند؛ و الگویی زنده و پر نشاط را برای بشریت و آینده ی حیات بشری به یادگار نهند. ما برای ساخت و پرداخت سازو کارهای چنین حرکت عظیمی در حال؛ نیازمند، ادبیات مدبرانه، رفتارهای قاطعانه و بیش از هرچیز و هر زمان دیگر کنش های معتدلانه هستیم.

حضرت آیت الله هاشمی

 اعتدال گم شده ی همیشه پیدای ایران است. هرجا که نگاه می افکنی به آن نیازمندیم و هرچه بیش تر می کاویم کمتر می یابیم.

جناب آقای هاشمی

این بار نه در روبرویتان که در کنار شما و دست در دستان با کفایت شما و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ هم یاور و هم هواخواهتان خواهیم بود تا در خدمت مردمی باشیم که به حق محق بزرگی در جهان هستند.



طلاب حوزه های علمیه قم، مشهد، تهران، اصفهان و سراسر کشور


وْلاَ حُضُورُ الْحَاضِرِ، وَقِیَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ، وَمَا أَخَذَ اللهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلاَّ یُقَارُّوا عَلَى کِظَّةِ ظَالِم، وَلاَ سَغَبِ مَظْلُوم، لألْقَیْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا (خطبه 3 نهج البلاغه)


در پی درخواستهای مکرر و پی در پی از سوی آحاد ملت ایران به ویژه نخبگان فکری و علمی، اعم از دانشگاهیان و حوزویان، برای کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، این حرکت بارقه ای از امید بر روح پژمرده جامعه دمیده و حجت را برای آن بزرگ مرد ایران اسلامی تمام، کرده است.

طلاب حوزه های علمیه قم، مشهد، تهران و سراسر کشور ضمن محکوم کردن حمله هایی که در این چند روز اخیر از راه قلم و بیان به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت، مجددا از این چهره با سابقه مورد توجه مردم می خواهد تا به تقاضای آحاد این ملت پاسخ مثبت گفته و اعتبار و حیثیت کشور را به جایگاه اصلی خود بازگردانند. و خواسته مردم را که بزرگترین حجت الهی برای برداشتن این بار سنگین است، تحقق بخشند. 

و حال با تشکر از تمامی گروه ها و احزاب، نخبگان علمی دانشگاهی، حوزوی و انبوه دلسوزان و متعهدان به انقلاب و نظام که از آن بزرگواران دعوت به کاندیداتوری نموده اند درخواست می کنیم که همان راه را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهند.



 


اصلاح طلبان مازندران، گیلان، گلستان


این میدان عرصه هنرنمایی انسان‌های پاک، مدیر و مدبر معتقد به خرد جمعی و کارِ کارشناسی است. مردان و زنانی که قانون، اصل و ملاک باشد و قانونگرایی هستی و مرام آنها. مردانی که تجربه موفق در بیرون بردن کشور از بحران های مختلف داشته باشند و نام آنها در عرصه بین المللی بدرخشد.

امروز رقابت ریاست جمهوری رقابت بین دو جناح یا سلیقه نیست که برد یا باخت در آن به معنای ماندن یا رفتن یک جناح سیاسی باشد، بلکه به مثابه تلاش برای نجات کشور از مشکلات سهمگین است که ان شاء الله حاصل خواهد شد. حتی اگر چنین نشود رواست که همه ما تمام حیثیت و آبروی خود را برای این مهم بگذاریم و به تأسی از اولیای کرام خود از همه چیز بگذریم تا آنچه را حق می دانیم یاری کنیم و در نزد خدای متعال و مردم شریف ایران رو سفید باشیم.

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

بر اساس آنچه آمد، ما از حضرتعالی مصرانه می خواهیم در این صحنه مردم را تنها نگذارید و به عنوان نماد اخلاق و قانونگرایی، اعتدال و میانه روی، مردم‌باوری، مصلح و انقلابی، کاردان و باورمند به حاکمیت کارشناسان زبده، دارای برنامه برای برون رفت کشور از وضعیت فعلی پای در میدان نهید.

ما مطمئن هستیم خداوند بزرگ این ملت فداکار و مجاهد در راه خود را تنها نخواهد گذاشت و شما را که امروز بحمدالله از مظلوم ترین و محبوب ترین چهره های این مرز و بوم هستید یاری خواهد کرد.


 ستاد آفتاب صبح امید


جناب آقای خاتمی

جناب آقای هاشمی


با سلام


ضمن تقدیر از مواضع روشن و گویای شما در مدت اخیر که هنگامه بحث های انتخاباتی، بار دیگر گوش ها و چشم های بسیاری را متوجه فضای سیاسی کشور کرده است، نکاتی را در ساعات پایانی ثبت نام کاندیداها با شما بزرگواران در میان می گذاریم.


شما خود بهتر از ما می دانید که بحران امروز کشور، ناشی از مدیریت ناکارآمد دولت، به قدری زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده که هر تلاشی برای بدست گرفتن سکان مدیریت اجرایی، به یک از خودگذشتگی ویژه احتیاج دارد. این امر به خصوص برای شما دو بزرگوار که سابقه اجرایی در حد ریاست جمهوری داشته اید، بیش از هر فرد و نامزد دیگری آشناست.


با اینحال اکنون، در آستانه پایان زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بر خود لازم می دانیم تا ضمن احترام به تصمیم نهایی شما، رسماً اعلام کنیم که خواسته و تأکید ما، لزوم کاندیداتوری یکی از شما، دو بزرگوار، در انتخابات ریاست جمهوری است و با وجود مشکلات عظیم و گسترده که در این مدت در صحبت هایتان شنیده ایم، تنها راه عملی برای نجات کشور را کاندیداتوری و پیروزی شما در انتخابات می دانیم و برای این امر با تمام وجود و به صورت حداکثری از شما حمایت می کنیم.


از این رو، با توجه به جمیع جهات اعلام می کنیم، این ستاد ضمن احترام به همه کاندیداها و جریان های سیاسی کشور، به غیر از شما، از دیگر گزینه هایی که تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند، امکان اجماع و حمایت ندارد.


امیدواریم به لطف و فضل الهی نتیجه هر چه پیش آمد، خیر و صلاح ملت شریف و میهن عزیزمان را در بر بگیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد