مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

تصمیم رازآلود و سرنوشت ساز آیت الله


تاثیرات استثنایی این تصمیم و هم مسائل و حوادثی که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی هاشمی شد، شاید تا مدتها ذهن و دل جمعی ملت ایران را مشغول کند و سبب خیری باشد تا با درایت رهبری معظم، درب های رحمت و قدرت لایزال الهی به سوی مردم سخت کوش و پرتلاش ایران بازگردد و موهبات و پیشرفت های جهشی ، نصیب کشور شود.


بی گمان، ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در واپسین ساعات ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. کشور در یکی از حساسترین برهه های تاریخی خود به سر می برد و با انواع معضلات و بحران های داخلی و بین المللی، دست به گریبان است. این معضلات که پیشتر به تفصیل درباره ی آن سخن رانده شده، اینک از مردانی با تجربه و کاردان برمی آید که صرف حضورش، معادلات داخلی و منطقی ای و حتی بین المللی را به سود منافع ملت و نظام اسلامی، دستحوش تغییر سازد.

تاثیرات استثنایی این تصمیم و هم مسائل و حوادثی که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی هاشمی شد، شاید تا مدتها ذهن و دل جمعی ملت ایران را مشغول کند و سبب خیری باشد تا با درایت رهبری معظم، درب های رحمت و قدرت لایزال الهی به سوی مردم سخت کوش و پرتلاش ایران بازگردد و موهبات و پیشرفت های جهشی ، نصیب کشور شود.

ثبت نام متفاوت آیت الله، خود یکی از متفاوت ترین و درعین حال مهیج ترین صحنه های تاریخ انقلاب بود. با وجودی که هاشمی طی روزهای اخیر با خیل چهره های مطرح ، دلسوز و باسابقه سیاسی و انقلابی و تماس مکرر مردمی رو به رو بود ، اما هیچگاه صراحتاً از «کاندیداتوری» سخنی به میان نیاورد. هیچ کس از «آمدن» یا «نیامدن» او خبری نداشت. این ادعا که حتی فرزندان او هم از تصمیم نهایی پدر مطلع نبودند، امری حقیقی و از عجایب این تصمیم حیاتی و سرنوشت ساز است. نگارنده که روز گذشته چند دقیقه پیش از تصمیم قطعی هاشمی، دیداری با یکی از فرزندان آیت الله داشت، به عینه دید که حتی ایشان نیز از کاندیداتوری پدر مطلع نبوده و پس از اعلام رسمی خبر ، شوکه شده و حضور آیت الله در ستاد انتخابات را باور نمی کردند.

این اتفاق نشان می دهد هاشمی در واپسین دقایق زمان ثبت نام، یعنی درست در ساعت 17  30 دقیقه به قطعیت رسیده و تصمیم نهایی را گرفته است. تصمیمی سخت و حماسی که شاید روزی آیت الله ، فرصت کرده و از چرایی و چگونگی بروز این اقدام رازآلود، پرده بردارد.
 

 هر چه به موسم انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر میشویم، مخالفان تند خوی و ناشسته روی آیت الله هاشمی رفسنجانی به تبلیغات تخریبگرانه خود وسعت و شدت بیشتر میدهند و آواز کوبشها بر طبلهای حلبی، نیرومندتر و گوش خراش تر به گوش میرسد.  طی ماههای اخیر نیز، این حملات تشدید شده و منتقدان، با ادبیاتی خشن و درعین حال هراسان، به هاشمی حمله می کردند.

بی تردید، نقد منصفانه کارکرد هاشمی نه تنها مفید که کاری شایسته و ضرور بود. اما آنها که هاشمی را در فکر و ذهن جمعی تخریب کردند، قطعاً و بی تردید در صدد نقد کارکرد و اصلاح مشکلات گذشته او نبودند، این جماعت حضور هاشمی را مانع یکه تازیها و تمامت طلبی خویش می بینند و از سر کینه و عداوت با دوست و یار قدیم انقلاب ، امام و رهبری آن کردند که هیچ دشمنی با رقیب خود نکرد.

آنها که در چند ماهه گذشته تمام همت و غیرتشان را صرف تخریب چهره هاشمی کردند و از نسبت دادن هر اتهام و ناروایی به او دریغ نکردند، از احتمال کاندیداتوری او هیجان زده و خوشحال شده بودند و آخرین لحظات ثبت نام را به خیال نیامدن او، جشن گرفته بودند و با بیان مکرر جمله «دیدید گفتیم» ، رویای تصاحب صندلی ریاست جمهوری را در سر می پروراندند. اما این خرسندی و ذوق زدگی چندان قابل دوام نبود، چرا که هاشمی بالاخره تصمیم گرفت به درخواست ها جواب داده و ساعت 17.30 دقیقه دستور حرکت به سوی ستاد انتخابات کشور را صادر کند.

ثبت نام هاشمی از سویی، مهر بطلان به شایعه عناصری زد که میکوشیدند چنین وانمود کنند، که «هاشمی نمی آید چون می داند رای ندارد» یا اینکه «هاشمی به زودی با نظام قهر می کند»، «کناره می گیرد» و ... . او از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکرد تا بر میزان علاقه او نسبت به رهبری و نگرانی از سرنوشت نظام و ملت مهر تأیید زند و این گروه غیر منصف را که  بر ترور شخصیت او دست زده، مایوس و مغموم ساخته و معادلات سیاسی انتخاباتی شان را در لختی ثانیه، برهم زند.

البته این جماعت، از رو نرفته و به شایعات دیگری دامن زده اند که مرغ پخته را هم به خنده وا می دارد. به یکی از این شایعات توجه کنید: «همکاری انتخاباتی آیت الله هاشمی و مشایی»!! ... در این مورد، البته بحثی نیست (که سخن از چرایی طرح چنین ایده ی مشکوکی، مجال دیگری می طلبد) اما آنچه مسلم است آن است که قطعاً این بازی شوم ادامه خواهد داشت و اینان، (چندان که مسبوق به سابقه بوده) به جای تبلیغ از جریان و کاندیداهای خود به تخریب رقیب پرداخته و با گستردن دروغ، بساط شایعه پهن کرده و موجب وهن و هتک حیثیت افراد خواهند شد.

در عین حال، اتفاق کاندیداتوری هاشمی فرصتی بزرگ برای مخالفان هاشمی است . باید این پدیده را به فال نیک گرفت  تا این جماعت ، وزن سیاسی خود را در ترازوی سنجش و داوری مردم بنهند و هر یک به اندازه قد و قواره ی خود، در تصمیمات کشور حضور یابند. والا چنین می شود که هر مدعی نوکیسه ای با استناد به دوره ی 8 ساله ی اخیر، با خودشیفتگی تمام مدعی صندلی ریاست جمهوری کشور می شوند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد