مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

به آیندۀ روشن برای کشور امیدوارم


معتقدم هر دولتی که بتواند با پشتوانه رأی اکثریت مردم از سلایق و گرایش‌های مختلف سیاسی داخل خانواده انقلاب اسلامی، زمام امور را در دست گیرد، می‌تواند با پشتوانه و اعتماد و کمک و یاری همین مردم در حل مشکلات و معضلات کشور موفق‌تر عمل کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان اینکه از مشکلات داخلی و خارجی کشور شناخت کافی دارم ، تاکید کرد: مردم ایران، مردمی فهیم و قدرشناس هستند و می‌توان با کمک و اعتماد و اطمینان مردم در یک دوره کار و تلاش سخت به تدریج مشکلات پیش روی کشور در ابعاد داخلی و خارجی را رفع و به آینده‌ای روشن و رو به جلو امیدوار بود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در تشریح شرایط امروز کشور و نقش اقشار تحصیلکرده جامعه گفت: سخنان استادان عالمانه و در جهت اصلاح امور کشور و مشکلات است و وضعیت خطیر موجود نیازمند وحدت و همدلی است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، اطلاع‌رسانی صحیح از واقعیت‌های جامعه و نقد منصفانه را از ضروریات عصر انفجار اطلاعات دانست و افزود: امروزه با توجه به گستردگی رسانه‌ها و دسترسی به منابع اطلاعاتی متنوع از جمله اینترنت، روزنامه‌ها و وجود شبکه‌های اطلاع‌رسانی گوناگون، امکان کتمان حقیقت‌ها به‌ویژه برای نسل تحصیلکرده و دانشگاهی وجود ندارد، عدم شفافیت در دادن اطلاعات باعث سلب اعتماد مردم به منابع داخلی و گرایش به منابع خارجی می‌شود که در انعکاس صحیح اخبار صادق نبوده و مخلوطی از مطالب راست و دروغ و تحریف شده را منعکس می‌کنند.

ایشان ، با انتقاد از رویه موجود در کشور که دستاوردهای انقلاب اسلامی در گذشته و خدمات و تلاش‌های مدیران با تجربه به‌ویژه دوران ترمیم زیرساخت‌ها در دوران پس از جنگ و دوران بازسازی و سازندگی کشور را زیر سؤال می‌برند، تصریح کرد: نادیده گرفتن خدمات دولت‌های گذشته و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، موجب ترویج یأس و بی‌اعتمادی مردم نسبت به انقلاب و مسئولان می‌شود.

وی همچنین افزود: افراد یا جریان‌هایی که به دلیل مطامع چند روزه حزبی یا جناحی خود، با توسل به دروغ، تحریف و تهمت درصدد اثبات خود و نفی دیگران هستند خواسته یا ناخواسته به انقلاب اسلامی و تاریخ مشعشع آن ظلم می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اسلام را دینی متعالی با اهداف هدایت بشر به سمت نور و پیشرفت و تعالی توصیف کرد و گفت: اگر احکام اسلام ناب، بدون پیرایه‌ها و حواشی همان‌گونه که در عصر پیامبر اسلام عرضه شده در جامعه به درستی عمل شود، دیگر کمتر شاهد معضلات و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به تشکر حاضران از ایشان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حسب وظیفه و انجام تکلیف دینی و ملی با توجه به شناختی که از اوضاع کشور و مسائل و مشکلات داخلی و خارجی دارم وارد این عرصه شدم.

ایشان افزود: امیدوارم این حضور به شور انتخاباتی و جلب اعتماد و اطمینان بیشتر مردم نسبت به مسئولان و ایجاد رقابتی سالم در انتخابات و حفظ و تحکیم وحدت، انسجام و همدلی مسئولان و مردم کمک کند و ابهت و عظمت حضور مردم در صحنه‌های انقلاب را به دشمنان خارجی نظام اسلامی ایران نشان دهد.

وی بیان کرد: معتقدم هر دولتی که بتواند با پشتوانه رأی اکثریت مردم از سلایق و گرایش‌های مختلف سیاسی داخل خانواده انقلاب اسلامی، زمام امور را در دست گیرد، می‌تواند با پشتوانه و اعتماد و کمک و یاری همین مردم در حل مشکلات و معضلات کشور موفق‌تر عمل کند و همه مسئولان نیز باید به چنین دولتی کمک و یاری‌رسان باشند.

در ابتدای این دیدار، آقای دکتر مجتهدزاده، دکتر احمدی، دکتر دلاوری از دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر محمودی و تنی چند از استادان به بیان دغدغه‌های موجود پرداخته و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات قدردانی نمودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد