مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مسابقه نامزدها برای رقابت با هاشمی

حضور هاشمی رفسنجانی در رقایت های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بدون تردید تاثیر گذارترین اتفاقی است که تا کنون در فضای سیاسی کشور تا قبل از انتخابات رخ داده است.
رئیس مجمع تشخیص که تا آخرین دقایق مانده به پایان مهلت قانونی ثبت نام همه را در انتظار نگاه داشته بود، با ورود در دقایق پایانی به زمین بازی انتخابات هیجان بسیاری را به این آوردگاه تزریق کرد.


در این میان برخی از نامزدهای همفکر با وی یا کناره گیری خود او به نفع او اعلام کرده اند و یا طبق درخواست خود هاشمی فعلا دست نگه داشته اند و در روزهای آینده در این خصوص تصمیم می گیرند.

اما از محافل سیاسی و انتخاباتی مخالف حضور هاشمی که درچند گروه ائتلاف پیشرفت، نامزدهای ائتلاف بزرگ اصولگرایان، جبهه پایداری و اردوگاه منسوب به دولتی ها برخی از نامزدها، تصمیم گرفته اند با الهام گرفتن از انتخابات 84 و مدل هاشمی- احمدی نژاد (که البته به نوعی دیگر در انتخابات خرداد 88 نیزادامه پیدا کرد) تلاش کنند خود را رقیب اصلی هاشمی نشان دهند.

به همین خاطر هاشمی رفسنجانی، در روزهای گذشته یک پای ثابت سخنان و موضع گیری این نامزدها بود. به گونه ای که احساس می شد برخی از این افراد در هاشمی ظرفیتی برای مخالفت دیده اند و از این نظر برای قرار دادن خود مقابل وی و جا انداختن آن به رای دهندگان به رقابت پرداخته اند.

حمله به هاشمی در راس برنامه های لنکرانی

کامران باقری لنکرانی که به صورت ویژه از سوی آیت الله مصباح یزدی حمایت شده و از این رهگذر نامزد نهایی جبهه پایداری معرفی شده است، در روزهای گذشته بیش از آن که درباره برنامه های خود سخنی به میان آورده باشد، در متینگ های انتخاباتی خود، حمله به هاشمی را در راس کارهای خود قرار داده است.

وی چند روز پیش در دیدار با طلاب در اصفهان پیرامون هاشمی گفت: «در صورتی که با استفاده از موتور های جستجو گر اینترنتی عکس هاشمی را جستجو کنیم، به گفته برخی از افراد این موضوع نوعی روزه باطل کردن محسوب می شود.» وی در بخش دیگری گفت:«مطالعات صورت گرفته در کشور نشان می دهد که آیت الله هاشمی طرفدارانی دارد، اما به دلیل وجود رأی منفی بسیار نسبت به وی احتمال اینکه آیت الله هاشمی اکثریتی را برای خود فراهم آورد که در دور نخست و دوم به ریاست جمهوری برسد، بعید است.»

سخنان تند لنکرانی علیه هاشمی به گونه ای بود که دو روز پیش یکی از فعالان سیاسی اصولگرا به این موضوع اعتراض کرده و گفته بود با اشاره به کاندیدای مورد حمایت آیت الله مصباح گفته بود: از آیت الله مصباح این انتظار می رود که در توصیه های خود تاکید کند که نامزد جبهه پایداری در صورت حضور در تریبون های مختلف به جای تخریب دیگر نامزدها تنها از برنامه ها و مواضع خود دفاع کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد