مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

قبولی کاندیداتوری از سوی آقای هاشمی یک نوع فداکاری است

حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی با بیان این‌که قبولی کاندیداتوری از سوی آقای هاشمی به اعتقاد من یک نوع فداکاری است، گفت: ما با هماهنگی مسیر را ادامه می‌دهیم، ولی در نهایت در روز رای یک نفر از ما در لیست رای خواهیم بود.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این‌که آیا شما به نفع آقای هاشمی کنار می‌روید و اگر اینطور نیست بگویید چه اختلاف گفتمانی با آقای هاشمی دارید که این کار را نمی‌کنید؟ اظهار کرد: من از این‌که آیت‌الله هاشمی کاندیدا شدند هم خوشحالم و هم از این موضوع استقبال می‌کنم. به هر حال ایشان از ارکان این انقلاب هستند و از همان ابتدا در کنار امام بوده‌اند، بعد از انقلاب هم سمت‌های دیگری داشتند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در ادامه اظهار کرد: من و آقای هاشمی دو نفر هستیم که هر کدام افکار و نظرات خود را داریم و نظرات متفاوت ما هم روشن است، اما در مسائل سیاسی، اجتماعی، فقهی، سیاست خارجی و داخلی و فرهنگی، افکار و اندیشه من به افکار و اندیشه ایشان بسیار نزدیک است.
دانشجوی دیگری از روحانی پرسید مگر آقای هاشمی چه گفتمان ایجابی جدیدی دارد که باعث شود مردم به ایشان رای دهند که روحانی در پاسخ به این سوال با طرح این پرسش که شما نگران چه هستید؟ گفت: دو نوع تفکر در این کشور وجود دارد که یک تفکر، تفکر عقلانیت و اعتدال است و یک تفکر هم شعار و حرف‌های تند و درشت زدن بدون توجه به عواقب آن است و در این بین آقای هاشمی نماینده تفکر عقلانیت و اعتدال محسوب می‌شود. شما نگرانی نداشته باشید، بگذارید مردم انتخاب کنند.
دانشجوی دیگری خطاب به روحانی گفت درباره نکات مثبت و منفی دولت احمدی‌نژاد بگویید که روحانی با بیان این‌که منفی‌اش فراوان است، مثبتش را شما به ما بگویید، افزود: با این همه درآمد نفت ما کجا هستیم؟ چرا ارزش پول ما به یک سوم تنزل پیدا کرده است؟ چرا بیکاری بخصوص در میان نسل تحصیل‌کرده در شهرها افزایش پیدا کرده است؟ البته دولت یکسری پروژه‌های ملی و استانی را عملیاتی کرده و در برخی علوم و فناوری هم پیشرفت ما قابل ملاحظه بوده است.
مظفر: ائتلاف 1+2 به نفع جلیلی کنار نمی‌رود
رئیس ستاد انتخابات ائتلاف برای پیشرفت با تاکید براینکه اعضای ائتلاف به نفع جلیلی کنار نمی‌روند، گفت: حکمیت جامعتین به تنهایی ملاک انتخاب گزینه نهائی ائتلاف برای پیشرفت نیست. حسین مظفر در گفتگو با مهر، در واکنش به برخی شایعات مبنی براینکه اعضای ائتلاف برای پیشرفت به نفع سعید جلیلی از صحنه انتخابات کناره‌گیری می‌کنند، اظهارداشت: تا این لحظه در شورای ائتلاف پیشرفت هیچ تصمیمی مبنی بر کنار رفتن اعضای ائتلاف به نفع فرد خارج از ائتلاف گرفته نشده است.
رئیس ستاد انتخابات ائتلاف برای پیشرفت، درباره تاریخ نهائی شدن کاندیدای ائتلاف گفت: تصمیم نهایی بر انتخاب گزینه نهائی بعد از تأیید صلاحیت نامزدها در نشست شورای ائتلاف اتخاذ می‌شود. مظفر، همچنین در پاسخ به این سوال که اگر جامعتین آنچنان که سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت اعلام کرده است در روزهای آینده گزینه مورد نظر خود را برای انتخابات معرفی کند، ائتلاف برای پیشرفت از آن کاندیدا حمایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تنها حکمیت جامعتین برای انتخاب گزینه نهائی ملاک نیست و نظر نهائی اعضای ائتلاف این است که با گزینه‌ای که جامعیتن انتخاب می‌کند، مخالفت نداشته باشند.
باقری لنکرانی: اگر هاشمی در دور اول احتمال رأی داشته باشد، در دوم مطمئنا رأی نمی‌آورد
نامزد جبهه پایداری گفت: اگر هاشمی در دور اول احتمال رأی داشته باشد، در دوم مطمئنا رأی نمی‌آورد. کامران باقری لنکرانی در جمع طلاب اصفهانی گفت: علامه‌مصباح به من گفتند با آمدن جلیلی اتفاق جدیدی نیفتاده است و شما به تبلیغ گفتمان خود ادامه ‌دهید. به گزارش نسیم آنلاین، وی ادامه داد: حل مشکلات دهه نود با راهکارهای دهه هفتاد امکان‌پذیر نیست و باید برنامه‌هایی با نوآوری مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم. این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری در جمع طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان در مدرسه میرزاحسین، افزود: با توجه به شرایط موجود، معرفی‌کردن کاندیدا توسط جبهه پایداری کار خوبی بود زیرا هنوز امکان رقابت میان اصولگرایان وجود دارد. اگر هاشمی در دور اول احتمال رأی داشته باشد، در دوم مطمئنا رأی نمی‌آورد! این سخنان در حالی بیان می‌شود که مشخص نیست نامزد جبهه پایداری این اطلاعات را از کجا آورده است؟
متکی: می‌خواستند در ائتلاف به جای تکیه بر نظرسنجی، قرعه کشی کنند
منوچهر متکی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چهارشنبه هفته گذشته نظرسنجی‌ها در جلسه ما مطرح شد اما به دلایلی نتیجه نظرسنجی مورد اقبال قرار نگرفت و دوستان گفتند باید خودمان یک نفر را انتخاب کنیم، بنده گفتم نمی‌شود ما قاعده گذاشته ایم، گفتند بیایید قرعه کشی کنیم و من گفتم منطقی پشت قرعه انداختن نیست ما چارچوب تعیین کرده ایم. به گزارش عصر ایران، وی خاطرنشان کرد: ما در ابتدا ائتلافی 3 گانه بودیم و بعد 2 نفر دیگر که از طرف جامعه روحانیت می‌خواستند نامزد بشوند آمدند و 5 نفر شدیم برای چگونگی کار و تصمیم گیری در جلسات ائتلاف دو مصوبه داشتیم. اولین مصوبه این بود که هر تصمیمی بین این پنج نفر گرفته می‌شود بر اساس اتفاق آرا باشد یعنی هر پنج نفر موافق باشند و مصوبه بعدی هم این بود که این جمعیت یک خروجی داشته باشد و آن یک نفر هم براساس نظرسنجی‌ها انتخاب شود.
جوانفکر به نفع مشایی انصراف داد!
علی اکبر جوانفکر با صدور بیانیه‌ای به نفع مشایی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. به گزارش ایسنا، بخشی از متن بیانیه‌ای که طی آن جوانفکر انصراف خود را اعلام کرد، به این شرح است:... "اینجانب به عنوان یک عضو بسیار کوچک از پیکره عظیم ملت نستوه ایران، راه نجات را در ادامه دولت مردمی، انقلابی و ارزشی دکتر احمدی نژاد می‌دانم و از همین رو در احترام به نظر و تشخیص ایشان، ضمن استعفا از نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از عموم مردم، علاقمندان و هواداران عزیز دعوت می‌کنم تا در 24 خردادماه با انتخاب مهندس اسفندیار رحیم مشایی، فرصت لازم را برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در مسیر عزت، پیشرفت، سرافرازی، شکوفایی و آبادانی کشور فراهم آورند و با انتخاب صحیح و هوشمندانه خود، مانع از حاکم شدن اراده عناصر فسیل شده و از رده خارج، بر سرنوشت ملت ایران و فرصت سوزی‌های غیرقابل جبران شوند."
آیت‌الله مصباح یزدی: سر سوزنی از لنکرانی عقب نشینی نمی‌کنیم
آیت‌الله مصباح بر انتخاب لنکرانی به عنوان یک گزینه شایسته و اصلح تاکید کرده و اظهار داشت: اگر همه حوادث عالم هم بیاید ما سر سوزنی از اراده خود عقب نشینی نخواهیم کرد. حجت‌الاسلام حسین جلالی، مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی و عضو جبهه پایداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جزئیات دیدار روز یکشنبه باقری لنکرانی با آیت‌الله مصباح گفت: این دیدار بیشتر شامل توصیه‌های دینی، معنوی و اخلاقی آیت‌الله مصباح به لنکرانی بود. وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح در این دیدار تأکید داشتند که انتخاب لنکرانی انتخاب اصلح و شایسته‌ای است و ما در نظر خود ثابت قدم هستیم و از آن برنخواهیم برگشت. جلالی افزود: آیت‌الله مصباح اظهار داشت: "اگر کس دیگری را حتی عضو جبهه پایداری نبود اصلح می‌دانستیم، معرفی می‌کردیم اما ما به لنکرانی رسیدیم."عضو جبهه پایداری تصریح کرد: آیت‌الله مصباح گفتند این تشخیص قطعی است و ما به تکلیف شرعی خود عمل خواهیم کرد لذا کاری نداریم که لنکرانی رأی بیاورد یا رأی نیاورد، آبرو برود یا نرود.
رحیمی: به توصیه احمدی‌نژاد انصراف دادم
محمدرضا رحیمی به دلیل اولویت امور اجرایی در مدت باقی مانده دولت دهم از نامزدی انتخابات ریاست جمهور کناره‌گیری کرد. محمدرضا رحیمی مدعی شد به دلیل اولویت امور اجرایی در مدت باقی مانده دولت دهم از نامزدی انتخابات ریاست جمهور کناره‌گیری کرده است. معاون اول رئیس‌جمهور در این باره به پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: قبل از ثبت نام بنا به اصرار شماری از همکاران و دوستان با وجود مشغله‌های فراوان در دولت، برای ورود به عرصه انتخابات تصمیم گرفتم اما همچنان که پیش‌بینی می‌کردم و رئیس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد نیز همین نظر را دارند این ورود ممکن است ایفای برخی مسئولیت‌های سنگین اجرایی کشور را با کندی یا وقفه مواجه کند بنابراین در نهایت تصمیم به انصراف گرفتم.
فلاحیان: قول داده‌ام که می‌مانم
حجت‌الاسلام فلاحیان کاندیدای یازدهیمن دوره ریاست جمهوری در مورد اینکه چه کسانی به نفع هاشمی کناره‌گیری خواهند کرد، گفت: در مورد حضور آقای هاشمی باید صبر کنیم و ببینیم که کدام کاندیداها به نفع ایشان کنار می‌روند اما مسلماً من کنار نمی‌روم چون قبلا به عده‌ای قول داده‌ام که می‌مانم چرا که آنها زحمت کشیده‌اند و کار کرده‌اند و این امر خلاف وعده خواهد بود. به گزارش مشرق وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 آرایش در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، اظهار داشت: در حال حاضر آرایش اصولگرایان، جریان دولت و اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند و این سه آرایش همچنان در صحنه هستند.
احتمال کنار رفتن اصولگرایان به نفع جلیلی
عضو ائتلاف برای پیشرفت از احتمال کنار رفتن کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی خبر داد. به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: تحولاتی که در روز آخر ثبت‌نام صورت گرفت و شرایط جدیدی را برای انتخابات بوجود آورد، ضرورت وحدت اصولگرایان را بیشتر می‌کند. وی افزود: امیدواریم در یک ماهی که باقی مانده است، همه اصولگرایان با توجه به موقعیت خطیر پیش‌آمده در جهت حفظ آرمان‌های امام و رهبری با هوشیاری عمل کنند. عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که آقای ولایتی گفته بودند که ممکن است کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی کنار بروند، گفت: بله؛ ممکن است، باید همه احتمالات را در نظر گرفت. حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بسیاری از کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی نیز کنار نروند، اظهار داشت: باید همه احتمالات را در نظر گرفت تا مناسب‌ترین فرد را برای پیروزی اصولگرایان انتخاب شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد