مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

مردم یار

زنده باد نام تو هاشمی رفسنجانی

اصولگرایان معتدل از هاشمی حمایت می‌کنند

جمع‌آوری امضا علیه کاندیداها در شان نمایندگان مجلس نیست/ ورود هاشمی به عرصه انتخابات معادلات سیاسی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان بر هم ریخت.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: جمع آوری امضا در شان نمایندگان مجلس نیست و مجلس باید در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک قوه بی‌طرف عمل کند.

داریوش قنبری با بیان این مطلب که حضور هاشمی بسیاری از معادلات اصول‌گرایان را به هم ریخته گفت: حقیقت این است که با ورود هاشمی به عرصه انتخابات معادلات سیاسی اصول گرایان و اصلاح طلبان بر هم ریخت و آن طوری که قبلا پیش‌بینی می شد از حرکت پیش بینی خارج شد و اصلاح طلبان به دنبال این هستند که با محوریت هاشمی به وحدت بی نظیر خود دست یابند.

وی در ادامه افزود: هاشمی قطع به یقین تنها کاندیدای اصلاح طلبان است و اصلاح طلبان پشت سر ایشان قرار خواهند گرفت و در خصوص اصول گرایان که قرار بود ائتلاف هایی را تشکیل دهند همچون سال های گذشته برای حضور در انتخابات اما این ائتلافات پاسخگوی اهداف اصول گرایان نبوده است.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصول گرایان امروز نتوانستند در قالب ائتلافات چند به علاوه چند و چند منهای چند به وحدت برسند اما با آمدن آقای هاشمی به صحنه انتخابات اصول گرایان نیز برای رسیدن به کاندیدای واحد قدم های خود را بر خواهند داشت و هاشمی با آمدن خود هم وحدت را به جمع اصول گرایان هدیه کرد و هم باعث شد اصول گرایان نیز برای رسیدن به اهداف خود به یک وحدتی دست یابند و اصول گرایان نیز در انتخابات ریاست جمهوری نهایتا یک کاندیدا را اعلام خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که اصول گرایان شانس اول خودرا آقای جلیلی می دانند گفت: نگاه های اصول گرایان امروز به سمت جلیلی در حرکت است و ولایتی بعد از جلیلی شانسی برای مطرح شدن دارد و کمترین امکان برای قالیباف می باشد و من معتقدم که قالیباف در ائتلاف اصول گرایان به عنوان سر لیست مطرح نخواهد شد.

نماینده مردم ایلام در دور هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه قالیباف از قبل از همه اصول‌گرایان فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است لذا این به نظر می رسد که از کاندیداتوری کناره گیری نکند و به طور مستقل در عرصه انتخابات حضور یابند و به دلیل اینکه انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری جناحی برگزار می شود افرادی که مستقل وارد انتخابات می شوند رای چندانی را نمی توانند به دست آورند و شاید قالیباف نتواند تا انتهای راه به صورت مستقل ایستادگی کند. ودر اواخر کار از عرصه به نفع اصول گرایان کنار بکشد.

وی افزود: به نظر من اصول گرایان در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری یک کاندیدا خواهند داشت و کناره گیری قالیباف قطعی خواهد بود و نماینده دولت نیز با یک کاندیدا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود.

قنبری در ادامه با بیان این مطلب که به نظر من افرادی که به صورت مستقل در عرصه انتخابات حضور یافته اند شانسی برای ماندن در عرصه ندارند گفت: لنکرانی به دلیل اینکه رای اش از بقیه کاندیدای اصول گرا کمتر است او نیز همانند دیگران عرصه انتخابات را طی روزهای آینده ترک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: محسن رضایی از دیگر کاندیداهای مستقل است که به نفع هاشمی کناره گیری خواهد کرد و هیچ کاندیدای اصول گرایی قدرت رقابت و عرض اندام با هاشمی را ندارد چرا که هاشمی علاوه بر رای اصلاح طلبان رای جمع اصول گرایان معتدل را نیز در اختیار دارد و حضور هاشمی در همین اوایل در عرصه انتخابات باعث شکاف میان اصول گرایان شده است به گونه ای که افراد و یاران قالیباف با حضور هاشمی ستاد قالیباف را ترک کرده اند و حزب سابقه داری همچون موتلفه دچار دو دستگی شده است

قنبری تصریح کرد:همه این موارد و کشمکش ها نشان دهنده این است که هاشمی پتانسیل این را دارد که به نوعی گروهی از جریانات اصول گرایان را با خود همراه کند و با توجه به شخصیت فراجناحی بودن هاشمی کسب رای بالایی را خواهد داشت.

وی افزود: فضا امروزه به گونه ای تغییر کرده است که دیگر کسی نمی تواند در تخریب هاشمی موفق باشد و من فکر می کنم اگر تخریب ها به همین میزان و مقدار ادامه یابد نتیجه عکس خواهد داشت و تخریب علیه هاشمی تبلیغ به نفع ایشان خواهد بود و این را بیان می کنم که جریان مقابل هاشمی قطع به یقین تخریب را در سر لوحه کار خود قرار داده است و ابزار های تخریب را در اختیار دارد و تخریب خواهد کرد.

وی در خصوص نامه نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای عدم احراز صلاحیت هاشمی گفت: نامه نمایندگان هیچ توجیه قانونی ندارد و این ها به لحاظ قانونی نمی توانند به شورای نگهبان امر و نهی کنند چرا که شورای نگهبان مستقل است و بر اساس قانون تصمیم می گیرد و نظر خود را اعلام می کند و فضاسازی اینچنینی در مقابل کاندیداهای ریاست جمهوری در شان نمایندگان مجلس نیست و مجلس بهتر است به جای جمع آوری امضا علیه کاندیداها به مسائل مهمترین همچون رسیدگی به معیشت مردم بپردازد.

وی افزود: آوردن رقابت های انتخاباتی در صحن مجلس کار درستی نیست و مجلس باید به عنوان یک قوه بی طرف وارد انتخابات شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد